Het jaar 2018 zat voor Coca-Cola vol mooie momenten en verhalen. Denk bijvoorbeeld aan onze verhuizing naar het nieuwe duurzame pand, maar ook de indrukwekkende Radaman reclame die op televisie en social media een hoogtepunt was. We blikken terug op onze 7 favoriete momenten van afgelopen jaar.

Me-time met Fuze Tea

We begonnen het jaar met een knaller door ons nieuwe ijstheemerk Fuze Tea te introduceren. Met 6 caloriearme* en verschillende smaken is ‘a little me time’ binnen handbereik. En dan was er natuurlijk ook nog de gave reclame die de tijd letterlijk even stil liet staan. Herleef de commercial hieronder.

90 jaar Coca-Cola in Nederland

Wie jarig is trakteert, en dat pakten we in 2018 groots aan. In 1928 kwamen we voor het eerst aan in Nederland tijdens de Olympische Spelen van Amsterdam. Negentig jaar later vierden we op dezelfde plek onze verjaardag met activiteiten voor jong en oud. Dit gebeurde met onder andere een rondleiding door het Olympisch Stadion, het beklimmen van de Marathontoren en een speciaal Kunst of Kitsch-podium voor Coca-Cola fanaten met unieke collector items.

Coca-Cola Summer first-time experience

Van een roadtrip langs Route 66 in de Verenigde Staten tot stuntvliegen hoog in de lucht. Deze zomer stond bij Coca-Cola in het teken van first-time experiences. We gaven ruim 600 unieke ervaringen weg onder het motto ‘minder hebben en meer beleven’. Dit deden we niet alleen, want in onze campagne liet Mr. Hadley het goede voorbeeld zien met een aantal avontuurlijke momenten.

Coca-Cola en de Ramadan

15 mei t/m 14 juni stond in het teken van bezinning, liefdadigheid en samenkomen met familie en vrienden. Bij Coca-Cola brengen we vaker verschillende thema’s in beeld waar wij als bedrijf voor staan, en deze keer kozen we voor inclusiviteit en positiviteit. Met deze reclame gaven we een eenvoudige, maar universele boodschap af van vriendschap, optimisme en solidariteit.

Fanta Battle of the Flavours

De namen Gio en Furtjuh waren deze zomer niet te missen op Youtube en Instagram, want zij gingen de strijd aan in de Fanta Battle of the Flavours. Deze twee bekende Youtubers bepaalden samen welke smaak nieuw in de supermarkten zou komen; Fanta Bloodorange of Fanta Peach Apricot. Uiteindelijk won Furtjuh de spannende strijd en zijn smaak is nu te vinden in de winkels.

In gesprek over diversiteit en inclusie

Niet alleen momenten, maar ook mooie gesprekken blijven ons bij. Daarom dat het interview met Rein en Alicia zeker in deze top 7 thuishoort. We gingen met beiden in gesprek over diversiteit en inclusiviteit binnen Coca-Cola, en daar hadden zij genoeg over te vertellen. Samen spraken zij over waarom het zo belangrijk is dat iedereen bij Coca-Cola zich op dagelijkse basis hiervoor inzet. Rein sprak vanuit zijn rol als Director Supply Chain Nederland, en Alicia als persoon die de transformatie van man naar vrouw is ondergaan.

Duurzaam en slim hoofdkantoor

In de maand november hebben we onze koffers gepakt en zijn we naar een nieuw onderkomen verhuisd. Weliswaar 600 meter verderop, maar de locatie voelt aan als een totaal nieuwe omgeving. In MM25, de naam van ons pand, maken we namelijk gebruik van efficiënte en slimme technologieën die ervoor zorgen dat we elke dag werken in een duurzame omgeving. Denk bijvoorbeeld aan de klimaatplafonds die warmte en kou opslaan, en het warmtewerend glas dat ons energieverbruik verlaagt. De officiële opening vierden we op 11 en 12 januari in 2019. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam, partners en familie van werknemers zorgden voor twee mooie dagen!


*m.u.v. sparkling postmix