Verfrissend nieuws voor alle liefhebbers van calorievrije en suikervrije dranken, want we komen met twee nieuwe smaken van Coca-Cola light taste in ons assortiment. De varianten Ginger Lime en Exotic Mango zijn vanaf nu in de supermarkt verkrijgbaar en de lancering gaat samen met onze nieuwe campagne ‘Take it Lightly’.

We steken het Coca-Cola light taste assortiment in een nieuw jasje zodat de verpakkingen duidelijker te onderscheiden zijn van Coca-Cola Regular en Coca-Cola zero sugar. Zo behouden alle blikken de klassieke zilveren kleur en daar voegen we voortaan het rode Coca-Cola logo aan toe. En om de keuze tussen de verschillende varianten makkelijker te maken, krijgt elke smaak een eigen kleur.

Unieke light taste

Het is je misschien opgevallen dat achter de naam Coca-Cola light nu ook het woord taste is toegevoegd. Dit is volgens Laurie van Zeeland, brand manager van het merk Coca-Cola, een logische keuze: “Naast Original Taste - waar consumenten kunnen kiezen uit met of zonder suiker - bieden we met light taste een lichte, verfrissende colasmaak. Met taste als toevoeging benadrukken we dus bewust de lichte smaak. Zo onderscheiden onze nieuwe smaken Ginger Lime en Exotic Mango zich ook duidelijk met exotische smaken.”

Laurie van Zeeland - brand manager Coca-Cola Nederland

En de nieuwe stijl komt ook terug in onze campagne ‘Take it Lightly’. In onder andere een TV-commercial en op social media beelden we dagelijkse en onschuldige irritaties uit – die je misschien wel herkent – met als uitgangspunt dat Coca-Cola light taste lightness biedt om meer van elkaar en het leven te genieten. Zo kan je bijvoorbeeld met de Light Love Home Test via Facebook testen hoe ´light´ jouw relatie is.

Een suikervrij succes

Van de herkenbare commercials tot de limited edition verpakkingen met Karl Lagerfeld, al meer dan 35 jaar zijn de campagnes van Coca-Cola light taste een groot succes op de Nederlandse markt. In 1984 werd Coca-Cola light taste de eerste calorievrije drank die bekend en succesvol werd bij het grote publiek. Ruim 35 jaar later blijkt Coca-Cola light taste niet de enige succesvolle suiker- en calorievrije introductie is, want ook de herlancering van ons merk Sprite viel goed in de smaak bij consumenten.