De verpakkingen van Coca-Cola krijgen een nieuw design, waarbij de kleur rood eenprominente rol inneemt. De verpakkingen van Coca-Cola original taste en Coca-Cola zero sugar gaan meer op elkaar lijken, een stap die past bij de eenmerkstrategie van Coca-Cola.

Originele Coca-Cola smaak, met of zonder suiker

Doel van deze verandering is om ervoor te zorgen dat meer mensen de suikervrije Coca-Cola gaan drinken. We zijn één merk met twee mogelijkheden: met en zonder suiker. De consument kan, welke variant ze ook kiest, de vertrouwde Coca-Cola smaak verwachten.

Daan Berendsen, Coca-Cola ™ senior brand manager over de nieuwe verpakkingen: ‘De verandering weerspiegelt ons commitment om de consument meer keuze te bieden en om de verkoop van calorievrije-producten te verhogen.’

Vanaf januari 2019 krijgen de flessen en blikjes van beide varianten het nieuwe design. De rode schijf die nu bij Coca-Cola zero sugar hoort, verdwijnt. Het blikje wordt volledig rood met een zwarte bies aan de bovenkant. De vormgeving van de klassieke Coca-Cola wordt ook aangepast: de belettering staat voortaan ook aan de bovenrand. ,,Op elke verpakking staat voortaan ook dat deze recyclebaar is.” 

De veranderingen in de verpakking is in lijn met de strategie van het bedrijf om de verkoop van haar suikervrije dranken, waaronder Coca-Cola zero sugar, te stimuleren. In 2016 veranderen we Coca-Cola zero naar zero sugar, met een vernieuwde smaak die nog dichter bij de originele Coca-Cola ligt. “Met deze verpakkingsverandering willen we het gevoel van de klassieke, vertrouwde Coca-Cola nog meer linken aan zijn suikervrije tegenhanger. Met als boodschap: kies voor de originele Coca-Cola smaak, met of zonder suiker.’ Coca-Cola zero sugar de snelst groeiende suikervrije cola in de Nederlandse retail.

Marketingcampagne

De introductie van het nieuwe design wordt ondersteund door een marketingcampagne met o.a. een nieuwe TV commercial, waarvan je alvast een preview hier kunt bekijken: