In samenwerking met een aantal horecazaken in Amsterdam en Rotterdam introduceert Coca-Cola Nederland een campagne die de beleving van Sodas & Stills centraal zet: ‘The Perfect Soda Served By’. Iedere deelnemende horecazaak krijgt hiermee aandacht voor hun kenmerkende Perfect Serve. Met outdoorreclame, social posts en online communicatie richt de campagne zich op het genereren van traffic naar de horeca outlet. De campagne onderstreept de variëteit en toegevoegde waarde van Sodas & Stills voor de horecaondernemer én de consument. De horecazaken gaven zelf invulling aan hun interpretatie van ‘The Perfect Soda Serve’ wat heeft geleid tot inspirerende cocktails en mocktails.
Anouk Vermeer, Brand Ambassador bij Coca-Cola in Nederland, werkt samen met horecazaken om Sodas & Stills een podium te geven. Anouk: ‘We zien dat ten opzichte van koffie, wijn en bier, frisdranken veel minder aandacht krijgen. En dat is opvallend, want gemiddeld gezien is frisdrank 53% van de afzet van een horecaondernemer’ *.  ‘Horecaondernemers kunnen dus veel meer rendement halen uit de frisdrankcategorie.’
Maar wat kan een ondernemer precies doen om hierop in te spelen?
●        Laat zien wat je in huis hebt, etaleer je drankjes, óók in de koeling. Als mensen de lekkere drankjes zien staan, zijn ze eerder geneigd het drankje te kopen.
●        Sodas & Stills zijn omzetverhogend dankzij een perfect serve in mooi glaswerk, goed gevuld met ijs en mooi garnituur.
●        Geef de populaire drankjes een ruimte op de menukaart en informeer je gasten over de talloze variatiemogelijkheden.

Horecaondernemer Sven Toering (hij bestiert o.a. De Bajes Amsterdam en Flinders Café Groningen) haalt alles uit zijn frisdranken. ‘Wij serveren Sodas & Stills altijd als perfect serve. Fuze Tea schenken we bijvoorbeeld in een jar, gevuld met ijs en munt. Chaudfontaine rood serveren we in een groot glas, met munt en citroen. En speciaal voor De Bajes hebben we Zero Tolerance ontwikkeld: The Perfect Soda met Coca-Cola zero sugar als mixer in een verfrissende drank, met onder andere wodka en gin. Deze perfect serve van De Bajes zal ook te zien zijn in de nieuwe campagne ‘The Perfect Soda Served By’.


*(bron: GFK OOH Tracker H1 2017, conversie dranken, restaurant & foodpub)