Wat heb jij nog nooit gedaan? In de nieuwe Coca-Cola zero sugar campagne gaat het over nieuwe ervaringen. In televisiecommercial ‘First Taste’ zien we Mr Hadley, een oude man in een verzorgingshuis die, daartoe aangezet door zijn allereerste Coca-Cola zero sugar, besluit te gaan genieten en op avontuur gaat.

Deze nieuwe televisiecommercial is het vervolg van een campagne die tien jaar geleden voor het eerst exclusief in de Verenigde Staten te zien was. In de hoofdrol dezelfde acteur als toen, de inmiddels 84-jarige Nicolas Coster.

Nooit te laat voor iets nieuws

In de reclame krijgt Mr Hadley van een van zijn verzorgsters een flesje Coca-Cola zero sugar aangeboden, iets dat hij nog nooit eerder gedronken had. Terwijl hij zijn eerste slok neemt, vraagt Mr Hadley zich af ‘Wat is er nog meer dat ik nog nooit heb geprobeerd?’. Vervolgens gaat hij op avontuur. Hij doet dingen die hij nooit eerder durfde te doen en ontdekt dingen die in zijn jongere jaren gewoonweg nog niet bestonden. Hij laat bijvoorbeeld een tatoeage zetten en belandt op een Pride-festival. In het spotje hoor je de superhit ‘I Want To Break Free’ van Queen. Nicolas Coster: “Deze commercial was ongelooflijk leuk om op te nemen. Ik denk dat de reclame ervoor zorgt dat je even stilstaat bij de ervaringen die je bent misgelopen. En dat het nooit te laat is om iets nieuws te proberen!”

Break free

We laten ons allemaal wel eens weerhouden door misvattingen of belemmeringen. Iedereen kent het gevoel van spijt, omdat we niet de dingen doen die we graag hadden geprobeerd. Deze campagne geeft dat gevoel weer vanuit het perspectief van een ouder iemand die net dat duwtje heeft gekregen om nieuwe dingen te doen. Daan Berendsen, sr. brandmanager Coca-Cola Nederland: “We waren enthousiast over de oorspronkelijke reclame van tien jaar geleden en denken dat dit verhaal goed aanslaat bij mensen die zich herkennen in het verlangen te ontsnappen en iets nieuws te proberen. Helemaal mooi als ze daartoe aangezet worden door voor de eerste keer een ijskoude Coca-Cola zero sugar te drinken!”

Kijkje achter de schermen

Benieuwd naar hoe de nieuwe Coca-Cola zero sugar reclame gemaakt werd? Bekijk het hier!

De nieuwe commercial is te zien op televisie- en bioscoopschermen in heel Nederland, en via buitenreclame en social media.