We verwelkomen vanaf mei Coca-Cola Energy als nieuw merk in ons assortiment. Je kunt meteen na de lancering kiezen uit een suikerhoudende (Coca-Cola Energy) en suikervrije (Coca-Cola Energy no sugar) variant. Beide hebben met de combinatie van energiedrank en een vleugje Coca-Cola een unieke en herkenbare smaak.

Het komt je wellicht bekend voor: een druk sociaal en werkend bestaan waardoor je op een bepaald moment van de dag behoefte hebt aan een lekker en welverdiend drankje. In dit geval is er een groep die even iets anders wil dan koffie en dan kan energiedrank een keuze zijn. Met Coca-Cola Energy no sugar en Coca-Cola Energy kunnen we die keuze bieden, en dat sluit volledig aan op onze ambitie om ieder moment van de dag consumenten een passend en relevant drankje te kunnen bieden. Daan Berendsen, Senior Brand Manager van het merk Coca-Cola bij Coca-Cola Nederland, vertelt: ‘Met onze ambitie om voor ieder moment van de dag een drankje te kunnen bieden zijn we altijd op zoek naar kansen om ons productportfolio uit te breiden. Het liefst gaat dat gepaard met innovatie, zodat we echt iets nieuws op de markt kunnen brengen. Energiedrank met een Coca-Cola smaak is er nog niet, dus daar zagen we een hele mooie mogelijkheid. We merkten dat de markt van energiedranken voor A-merken groeit, met name door de opkomst van suikervrije energiedranken. Door ook een energiedrank zonder suiker, Coca-Cola Energy no sugar, toe te voegen aan ons portfolio spelen we volledig in op de wens van de consument.’

Sugar of No Sugar

Waar Coca-Cola Energy een combinatie van suiker én cafeïne is, bevat de suikervrije variant alleen cafeïne*. Je zult merken dat we bewust Coca-Cola Energy no sugar een hoofdrol geven in al onze uitingen zodat consumenten vertrouwd raken met de suikervrije variant. Zo bieden we bijvoorbeeld tijdens het samplen enkel Coca-Cola Energy no sugar aan en krijgen consumenten die Coca-Cola Energy bij een online supermarkt hebben gekocht ook het aanbod om de suikervrije optie te proeven.

Doelgroepgerichte campagne

Waar je normaal grote campagnes van ons gewend bent, hebben we bij de introductie van Coca-Cola Energy bewust gekozen voor een doelgerichte commerciële aanpak. Daan: ‘We zijn enthousiast om consumenten kennis te laten maken met Coca-Cola Energy, maar we beseffen tegelijkertijd dat energiedranken onderwerp van gesprek zijn in de maatschappij. Met onze kennis op het gebied van marketing kan de consument erop vertrouwen dat wij alles doen wat er in onze macht ligt om doelgericht de 18+ doelgroep aan te spreken.’

Daan Berendsen - Senior Brand Manager Coca-Cola

Dit betekent bijvoorbeeld dat Coca-Cola Energy gelijk geprijsd is met andere A-merken, waardoor de prijs een onaantrekkelijke factor voor jongeren is. Verder bieden we – volledig in lijn met ons eigen beleid voor verantwoorde marketing – onze producten niet aan op basis- en middelbare scholen. Tijdens onze digitale campagne leggen we de focus op online (video), social media en digitale banners zodat we makkelijker kunnen richten op leeftijd en snel aanpassingen kunnen doorvoeren om onze doelgroep nog beter te bereiken.

De verpakking

We zetten ook de verpakking van Coca-Cola Energy no sugar en Coca-Cola Energy in om transparant te communiceren over het product en de ingrediënten. De visuele identiteit onderscheidt zich sterk van de klassieke Coca-Cola producten. Zo is het woord energy prominent op de verpakking geplaatst. Daarnaast staat op de verpakking dat het product met mate moet worden gedronken en niet geschikt is voor kinderen, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.

Je vindt beide varianten vanaf mei in de schappen van supermarkten en bij tankstations. In het persbericht lees je meer informatie over de introductie van Coca-Cola Energy.

*Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar bevatten wel cafeïne en geen taurine.