FC Zoetermeer, Lugdunum en Kolping Boys mogen zich de komende drie seizoenen FC Vers noemen. Donderdag 26 september kregen zij deze onderscheiding na een pitch op de KNVB Campus. Samen met de KNVB en partners gaan zij aan de slag om een optimale sportomgeving te creëren.

Zeven verenigingen kwamen naar Zeist om de jury te overtuigen waarom zij hun kantine FC VERS waardig vonden. En er hing veel van af, want de winnende selectie zal niet alleen een complete kantine make-over winnen inclusief apparatuur en inrichting. Maar ook krijgen de winnende clubs een kantinecoach voor 8 uur per week om het programma van FC VERS goed van de grond te krijgen. De samenwerking wordt aangegaan voor drie seizoenen. DHL, SEV, SV RAP en Zeelandia Middelburg liepen ondanks een goede presentatie de titel FC VERS mis. De KNVB blijft deze clubs echter ondersteunen voor de realisatie van een optimale sportomgeving.

Gezamenlijk inzetten voor een gezonde sportomgeving

De KNVB doet dit niet alleen maar met een aantal belangrijke partners. Dit zijn naast Coca-Cola, Sligro, Heineken 0.0, Albert Heijn, Twelve en Teamfit. Gezamenlijk zetten zij zich in voor een gezonde kantine waar een lekker en gezond alternatief wordt geboden voor de verleiding van de frikandel en zijn ongezonde maten. Een verantwoord assortiment dus, maar er is ook aandacht voor roken, alcohol en uitstraling en gastvrijheid van de kantine als thuishonk van de club.
De komende weken worden de eerste voorbereidingen getroffen en gaan de winnende clubs, de KNVB en de partners intensief met elkaar aan de slag. Het doel van FC VERS? Om uiteindelijk alle sportkantines in Nederland gezond te maken!

Coca-Cola, partner van de KNVB

Coca-Cola is naast fanpartner van de KNVB, ook partner van FC VERS, want gelooft net als de KNVB in een gezonde sportomgeving. Naast een gezonder aanbod in de sportkantines ligt de nadruk op een beter eet- en drinkgedrag van jongeren voor, tijdens en na het sporten. We denken graag mee met de sportkantinehouders om een bewuster aanbod in hun drankenassortiment te voeren en hoe we dit bij de bezoekers van de sportkantine onder de aandacht brengen. Door dit met diverse partners samen te doen, kan FC VERS sportkantine eigenaren volledig ondersteunen en wordt breder gekeken dan alleen het drankassortiment.