De ramadan is een bijzondere maand voor moslims over de hele wereld. Het is een periode van bezinning, tolerantie, liefdadigheid en een maand waarin de eenheid en saamhorigheid van de mensheid centraal staan. We staan als merk al generaties lang voor inclusiviteit en diversiteit, en daarom laten we deze waarden terugkomen in onze nieuwe campagne die tijdens de ramadan actief is.
Vorig jaar lanceerden we tijdens de ramadan een video met een eenvoudige maar universele boodschap van vriendschap, optimisme, inclusiviteit en solidariteit. Dit jaar laten we naast de video ook op een andere manier zien dat we over de hele wereld mensen dichter bij elkaar willen brengen, door aandacht te besteden aan het vasten tijdens de ramadan.
De ramadan-campagne
Mensen die niet zo bekend zijn met de ramadan kennen vaak wel het vasten dat bij deze bijzondere maand hoort. Tijdens de vastenmaand eten en drinken moslims niet tussen zonsopkomst en zonsondergang. Op deze manier besteden zij aandacht aan het zuiveren van de ziel, bezinning en liefdadigheid. Het is ook vaak gebruikelijk om in deze periode de familie- en vriendschapsbanden extra aan te trekken. Elkaar uitnodigen, bezoeken en samen het vasten verbreken hoort hierbij.
Volgens Jelle Krikke, Junior Brand Manager bij
Diversiteit en inclusiviteit
De ramadan is een maand van tolerantie en samenhorigheid en deze waarden sluiten goed aan op die van
Dus kom je de komende weken een
Meer op Journey
- 4 dingen die je nog niet wist over Sprite
- The Streetfood Club winnaar Royal Bliss Cocktail Competition
- Coca-Cola verlengt het partnership met de Olymische Spelen: een langlopende geschiedenis en veelbelovende toekomst
-
Probeer de nieuwe wintersmaak van
Coca-Cola ! - Fernandes gaat groot, nu in 1,5 liter PET fles
Coca-Cola Nederland op Social