In Nederland brengen wij 18 merken op de markt: Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Coca-Cola life, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Kinley, Chaudfontaine, FÏNLEY, Honest, Fuze Tea, Appletiser en GLACEAU Smartwater produceren we zelf. We verkopen tevens Monster, Nalu, Fernandes, Dr Pepper, Schweppes en Capri Sun.

Coca-Cola biedt een breed assortiment in dranken aan met variatie en keuze in smaak, verpakkingsgrootte en caloriegehalte. Het aantal caloriearme en calorievrije dranken in ons portfolio groeit snel. Hierdoor kan jij de drank kiezen die bij je past.

Vernieuwing bij Coca-Cola

Innovatie staat bij ons centraal om continu aan de wensen en verwachtingen vanuit de markt te voldoen. Daardoor kunnen we vernieuwende producten en varianten leveren die steeds minder calorieën bevatten. Ook werken we aan het verduurzamen van onze verpakkingen, energiebesparende koelapparatuur en verantwoorde marketing. Veel innovaties komen uit Brussel, waar één van de vijf Coca-Cola onderzoekscentra gevestigd is.

Coca-Cola zero sugar

Zo hebben we in 2016 Coca-Cola zero sugar gelanceerd: een variant die meer lijkt op en meer smaakt als Coca-Cola, maar dan zonder suiker en zonder calorieën. Een frisdrank met de heerlijk smaak van Coca-Cola zoals je deze gewend bent, maar dan suikervrij. Om nog meer keuze te bieden in smaak hebben we in 2017 twee nieuwe smaken gelanceerd: Lemon en Vanilla. Hiernaast bestond er al Coca-Cola zero sugar cherry.

Sprite in Nederland

In 2017 hebben we een wereldwijde primeur in Nederland: ons tweede grootste merk* is volledig suiker- en calorievrij geworden. Het product Sprite zero vervangt hiermee Sprite en deze innovatie zorgt ervoor dat een blikje Sprite van 330ml nu 4 calorieën bevat in plaats van 92 calorieën. Daarnaast heeft het merk een volledig nieuwe look gekregen en is de vernieuwde, suikervrije Sprite ook verkrijgbaar in de smaken cranberry en munt.

Een nieuw uiterlijk voor Fanta

Ook Fanta heeft een transformatie ondergaan met een nieuw logo én een nieuwe verpakking. De 1,5L fles is spiraalvormig wat je het gevoel geeft dat je de frisse fruitsmaken uit de fles kan knijpen. In het nieuwe logo zit een verborgen smiley.

Nieuwe smaken Chaudfontaine Fusion 

De lente van 2017 wordt extra verfrissend met twee nieuwe frisse smaken van Chaudfontaine Fusion. Het licht bruisende mineraalwater met natuurlijke fruitsmaak is verkrijgbaar in framboos-limoen- en limoen-muntsmaak. Vorig jaar lanceerden we licht bruisend mineraalwater in de smaken citroen en pompelmoes-cranberry. Deze smaken zijn ook in horeca verkrijgbaar!

Nieuwe merken: Honest en FÏNLEY

Naast vernieuwing van bestaande merken, zijn er ook nieuwe merken bijgekomen zoals Honest en FÏNLEY. Honest is een biologische calorie-arme dorstlesser, gemaakt op basis van kruidenthee en versterkt met natuurlijke fruitsappen. FÏNLEY is een lichtzoete frisdrank voor volwassenen, verkrijgbaar in verfijnde smaken zoals citroen-vlierbes en Mojito. 

Kleinere verpakkingen

Je kan ook steeds vaker kiezen voor kleinere verpakkingen van onze dranken. Zo hebben we in 2012 het Coca-Cola blikje van 250 ml gelanceerd en is Coca-Cola zero sugar ook verkrijgbaar in dit formaat. Datzelfde jaar is het PET-flesje van 375 ml van Coca-Cola en Coca-Cola light op de Nederlandse markt gebracht. Hiermee spelen we in op de wens van de consument en helpen we door voor ieder moment een geschikte verpakking te bieden.