Welke herinnering heb jij aan Coca-Cola? Dat zonnige terras op vakantie, die eerste keer wintersport, een speciale verjaardag of die wedstrijd die je won? Wat het ook is: iedereen heeft wel herinneringen bij het drinken van een glas Coca-Cola. Want of je Coca-Cola nou met of zonder suiker drinkt, die vertrouwde smaak is in al die jaren nooit veranderd en roept soms bijzondere herinneringen op.

Onlangs lanceerden we onze allernieuwste campagne die inhaakt op dát moment. In de TV-commercial zie je een vrouw die op een druilerige dag op de bus wacht, en die na het nemen van een slok van haar ‘magische’ Coca-Cola spontaan terug in haar herinnering gaat, naar dat parelwitte strand van de vakantie, naar de witte pistes van haar eerste wintersport en die keer dat ze ging bungeejumpen…
Walter Susini, Marketing Director Coca-Cola (West Europa): “Coca-Cola heeft het unieke vermogen om positieve gevoelens en emoties op te roepen die samenhangen met speciale herinneringen en deze campagne viert dat.”
Bekijk de commercial zelf:


Logo… met tong!

Ja je ziet het goed, zelfs het iconische logo is tijdelijk aangepast om deze positieve campagne kracht bij te zetten. Naast de TV-campagne kom je de campagne met de tong tot eind februari ook zeker tegen op o.a. social media, op abri’s in de stad en natuurlijk in je eigen supermarkt. 

De credits

De campagne werd gemaakt door het Londense bureau Wieden+Kennedy, zij bedachten ook de geanimeerde gigantische tong, die illustreert hoe de kenmerkende Coca-Cola-smaak resulteert in goede herinneringen.
De muziek in de commercial is La La La van Mr Pape (deze muziek is niet uitgebracht).

Agency: Wieden+Kennedy London
Creative Director:  Flo Heiss
Creative Team:    Jake Attree (Writer), Matt Callaby (Art Director)
Executive Creative Directors: Tony Davidson & Iain Tait