Ondanks het verlies gisteravond heeft het Nederlands vrouwenelftal tijdens het WK een historische prestatie geleverd en dat mag worden beloond. We zijn als fanpartner van de KNVB verbonden met het vrouwenvoetbal. Daarom eren we de OranjeLeeuwinnen vandaag met een boodschap in de krant en op reclameborden.

Partnership Coca-Cola en OranjeLeeuwinnen

Als partner van de KNVB streven we ernaar om meer jongeren te laten voetballen en de voetbalbeleving in Nederland van een positieve impuls te voorzien. Ook diversiteit en inclusiviteit is daarbij belangrijk. Jelle Krikke, Brand Manager Core Brands bij Coca-Cola Nederland: “Sport kan een mooi middel zijn om mensen bij elkaar te brengen of om verschillen te overbruggen. Inclusie is voor ons een belangrijke waarde die je ook terugziet in de manier waarop we reageren op de OranjeLeeuwinnen. Door een van oudsher mannelijk spreekwoord ‘je mannetje staan’ om te zetten naar de vrouwelijk versie, maken we een subtiele verwijzing naar het debat van gendergelijkheid.”

Oranje Colonne

Gedurende het toernooi zijn er veel Oranjefans richting Valenciennes en Lyon vertrokken om de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen tijdens de verschillende wedstrijden. Ook wij gingen met honderden fans richting Frankrijk en dat leverde vaak mooie beelden op van de colonne die onder begeleiding van de Oranjebus richting het stadion vertrok. Hieronder een impressie van de grote groep fans die onze OranjeLeeuwinnen trouw bleef aanmoedigen.