We geloven in het belang van duidelijke en zinvolle informatie op de voorkant van onze verpakkingen, die kan helpen bij het maken van gezondere en beter geïnformeerde voedselkeuzes. Daarom wijzigen we in Nederland de labels van een aantal
Het is je misschien al opgevallen dat een aantal
Gekleurde labels op Coca-Cola producten
Sinds 2014 gebruiken Groot-Brittannië en Ierland het ‘verkeerslichtsysteem’ dat identiek is aan het kleurgecodeerde etiketteringssysteem. Volgens de Obesitasupdate 2017 van de OESO neemt het aantal mensen dat een gezondere optie kiest door verkeerslichtsystemen met 18% toe, en vermindert de calorieopname met 4%. In het verkeerslichtsysteem worden alle voedingswaarden per 100 ml weergegeven in ofwel rood, oranje of groen. Op deze manier helpt het etiket mensen dranken te kiezen die bij hen passen.
Learning by doing
De eerste resultaten van onderzoeken en de ervaring in andere landen gaven ons genoeg reden om aan de slag te gaan met dit ‘ reallife-traject’. We bekijken of het kleurgecodeerde etiketteringssysteem een positieve bijdrage kan leveren aan de keuzes die Nederlandse consumenten maken bij de aankoop van onze producten. We gebruiken voor deze test ons bredere portfolio, dus je komt de etiketten binnenkort tegen op producten zoals
Meer keuze, minder suiker
Wij willen dat tegen 2025 de helft van ons verkoopvolume uit laagcalorische en calorievrije dranken komt. Dit is een van de ambities uit ons duurzaamheidsplan This is Forward. We onderschrijven de voedingsrichtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie dat niet meer dan 10% van de dagelijkse calorie-inname uit toegevoegde suikers zou moeten bestaan. Duidelijke en eenvoudige informatie op onze verpakkingen, zodat mensen direct zien of en zo ja hoeveel suiker zij consumeren, levert hier een bijdrage aan. Daarnaast bieden we een breed scala aan suikervrije producten aan en verlagen we de suiker in bestaande formules.
Natuurlijk zijn we benieuwd naar jouw mening, dus kijk uit naar de labels en laat ons weten of het jou helpt in het maken van bewuste keuzes. Wij zijn bereikbaar via social media of onze consumentenservice.
Meer op Journey
- OPEN in gesprek over stereotypering en beeldvorming met WOMEN Inc.
-
200 studenten gaan Business Challenge
Coca-Cola European Partners aan - Richtlijnen voor wetenschappelijk onderzoek op het gebied van welzijn en het inschakelen van derden
- Coca-Cola-rood: het DNA van ons merk
- Samenwerken essentieel bij verduurzamen verpakkingsketen
Coca-Cola Nederland op Social