In de Coca-Cola fabriek in Dongen wordt hard gewerkt zodat heel Nederland voorzien is van verfrissende drankjes. Normaal gesproken is er weinig tijd voor rondleidingen, maar in november maakt Coca-Cola een uitzondering en is iedereen van harte welkom tijdens de OPEN dagen. Voor wie nieuwsgierig is naar de wereld achter Coca-Cola is dit dé kans om een uniek kijkje te nemen achter de schermen. Op vrijdag 8, 15, 20, 22 en 29 november stelt Coca-Cola haar deuren open om in gesprek te gaan, vragen te beantwoorden en bezoekers een bijzondere dag te bezorgen.

Tijdens het OPEN huis krijgen bezoekers een unieke rondleiding door de fabriek. Hier wordt meer dan 80 procent van de dranken die Coca-Cola in Nederland verkoopt geproduceerd. De rondleiding volgt het duurzame productieproces van siroop tot frisdrank. Daarnaast krijgen bezoekers te zien hoe de drankjes verpakt worden in blik, glas en PET-flessen. Het geheime recept zal je niet te weten komen tijdens deze dag. Maar dat mag de pret zeker niet drukken, want er is nog veel meer te zien en te beleven. Bijvoorbeeld bij de Fanta proeverij, recyclingattractie of zoetstoffenquiz.

Medewerkers van Coca-Cola zijn tijdens de OPEN dagen beschikbaar om alle vragen te beantwoorden. Een ideaal moment voor bezoekers om ideeën te pitchen, bijvoorbeeld aan de directeur van de fabriek, Rein de Jong. Samen met zijn collega’s gaat hij tijdens de OPEN dagen in gesprek met jou.
 

91 jaar Coca-Cola in Nederland

Coca-Cola vierde vorig jaar haar 90ste verjaardag samen met het Olympisch Stadion, waar de frisdrank in 1928 voor het eerst werd gedronken dankzij de Amerikaanse atleten. Om meer te weten te komen over de historie van Coca-Cola in Nederland is er een expositieruimte ingericht met unieke, historische beelden. Zo is onder andere The Golden Earring te zien tijdens een bezoek aan de fabriek, meer dan 50 jaar geleden.

Over OPEN

Coca-Cola gelooft dat de dialoog de beste manier is van communiceren, om samen op nieuwe ideeën te komen. Daarom organiseert de frisdrankfabrikant al een aantal jaar OPEN-sessies, waar ze met verschillende partijen in gesprek gaan over thema’s als suiker, verpakkingen en de rol van grote bedrijven in de maatschappij. Uiteraard wordt hierbij ook de consument betrokken die dagelijks van hun drankjes geniet, of ze nu dol op Coca-Cola is of juist kritisch. Het doel van OPEN is om van elkaar te leren, samen tot nieuwe ideeën te komen en richting te bepalen.