Vandaag zijn de OPEN dagen bij Coca-Cola in Nederland begonnen. Deze hele maand zetten wij de fabrieksdeuren in Dongen wagenwijd open voor consumenten om zo een kijkje te geven achter de schermen en in gesprek te gaan over onderwerpen als verpakkingen en recycling. Vandaag trapten de eerste Coca-Cola liefhebbers en geïnteresseerden af in onze fabriek in Dongen voor een bijzondere rondleiding. Natuurlijk bezochten zij ook de tentoonstelling over de Nederlandse geschiedenis van Coca-Cola en stonden de directeur en andere experts klaar voor een goed gesprek.
 


Van elkaar leren

Het is niet de eerste keer dat Coca-Cola de fabrieksdeuren opent voor consumenten. In 2016 werd de fabriek in Dongen grondig verbouwd waarbij een feestelijk openingsmoment voor consumenten werd georganiseerd. Rein de Jong, directeur van de Coca-Cola fabriek: ‘Ik vind het geweldig dat we zoveel consumenten mogen verwelkomen deze maand. Dit is wat ik misschien wel het liefste doe; gesprekken voeren, van elkaar leren en samen naar de toekomst kijken. Duurzaamheid is daarin een onderwerp dat enorm speelt in onze maatschappij en terecht. De stappen die wij op dat vlak zetten zijn soms niet altijd zichtbaar voor consumenten. Het is daarom waardevol voor ons regelmatig met elkaar in dialoog te gaan. Wat vinden zij van Coca-Cola en waar zien zij nog kansen liggen? Of je nu dol bent op onze drankjes of juist kritisch, we laten ons graag inspireren en alle ideeën zijn welkom. Natuurlijk ook na november!’
 

Binnen 48 uur ruim 1500 aanmeldingen

De OPEN dagen voor consumenten zijn populair; binnen 48 uur waren de dagen vol met ruim 1.500 aanmeldingen. Coca-Cola in Nederland organiseert deze maand ook een reeks OPEN-gesprekken voor genodigden, om van elkaar te leren, nieuwe inzichten te verkrijgen en kennis te delen.