Fanta is klaar voor de zomer! In de nieuwe zomercampagne Battle of the Flavours strijden Youtubers Rutger en Gio tegen elkaar om hun favoriete nieuwe Fanta-smaak in de schappen te krijgen. Wij vroegen Tim Geelen, Brand Manager voor Fanta, zijn zomerhemd van het lijf over de battle.

Wat houdt de nieuwe campagne van Fanta precies in?

“Tijdens de Fanta Battle of the Flavours strijden de twee influencers Gio en Rutger om de nieuwste Fanta-smaak. Ieder heeft zijn eigen smaak (Fanta zero Blood Orange en Fanta zero Peach Abricot) waarmee ze het negen weken lang tegen elkaar zullen opnemen in vijf verschillende challenges. Een challenge kan gewonnen worden door zoveel mogelijk likes te verzamelen op het Instagramkanaal van Fanta voor alle posts die betrekking hebben op hun smaak. Tijdens een live event in Walibi Holland maken we de winnende smaak bekend - die smaak zal dan vanaf eind september in de supermarkt te vinden zijn.

Tim, brand manager van Fanta

De allereerste challenge is deze week live gegaan. Beide influencers hebben in deze challenge hun eigen campagne-auto ontwikkeld. Tijdens alle battles geven we de influencers de creatieve vrijheid om hun smaak op de best mogelijke manier te ondersteunen én de doelgroep enthousiast te maken voor de campagne. We zien dat dit heel goed werkt en dat beide video’s afgelopen dagen trending waren op YouTube in Nederland. Daar zijn we met het hele team natuurlijk supertrots op!"

Hoe kunnen jongeren stemmen op hun favoriete Fanta-smaak?

“Natuurlijk kunnen ze stemmen door de posts van hun favoriete Fanta-smaak te liken, maar daarnaast hebben we nog twee toffe andere manieren om te stemmen. De eerste manier is via interactieve schermen: via deze screens kun je ook op straat stemmen op je favoriete nieuwe Fanta-smaak.

Onder het mom ‘make recycling fun’ kun je dit jaar ook stemmen bij onze sampling stands door je lege Fantablikjes in de recycling bin van je favoriete smaak te gooien. Op deze manier maken we recycling nog gemakkelijker en leuker!”

Fanta Battle of the Flavours

Waarom hebben jullie gekozen voor Gio Latooy en Rutger Vink als influencers?

“Bij het selecteren hebben we zorgvuldig gekeken naar een goede match met de doelgroep van Fanta en of de influencers passen bij het imago van Fanta. Vorig jaar hebben we een succesvolle campagne gehad met Baas zijn met Kalvijn, dus we hebben inmiddels een goed beeld gekregen van het type influencer dat goed past bij Fanta. Gio en Rutger passen daar perfect bij.”

Wat hoop je met de campagne te bereiken?

“Het belangrijkste is dat we met Fanta de connectie houden met de jongerendoelgroep (13+) - een doelgroep waarvan we weten dat ze niet allemaal meer massaal voor de TV zitten. En wie weet nu beter hoe je een succesvolle en relevante campagne op moet zetten dan de doelgroep zelf? Vandaar dat we ook dit jaar weer de touwtjes uit handen geven en door middel van deze battle de doelgroep gaan laten bepalen welke smaak er uiteindelijk in de schappen gaat komen. Op deze manier hopen we met de Battle of the Flavours een groot deel van de doelgroep op een voor hen relevante manier te bereiken én de brand love voor Fanta te verhogen!”

Influencercampagne Battle of the Flavours

Dit is al de derde grote influencercampagne vanuit Fanta. Waarom kiezen jullie juist voor Fanta als best passende merk voor deze aanpak?

“Influencers maken authentieke, creatieve en leuke content die past bij de jongerendoelgroep en de gedurfde en levendige stijl van Fanta. We hebben inmiddels veel positieve ervaringen met het werken met influencers en zien dat dit een succesvolle aanpak is voor het merk Fanta.”

Welke Fanta-smaak hoop jij dat gaat winnen?

“Uiteraard heb ik geen voorkeur voor één van de smaken! Ik heb ze beide al mogen proeven en vind ze allebei erg lekker én een mooie aanvulling op het Fanta-portfolio. Ik ben vooral erg benieuwd welke smaak de jongeren in Nederland het lekkerst vinden, daar draait het uiteindelijk om!"

Wil je de Battle of the Flavours volgen, houd dan het Instagramkanaal van Fanta in de gaten.