Volgens de nieuwe campagne van Aquarius zijn we allemaal losers, maar waarom is dit eigenlijk zo? We stellen Gijs Brons, de Brand Manager van Aquarius, vijf vragen over de campagne, nieuwe producten en ‘loser’ zijn.

Behalve een andere look & feel heeft Aquarius ook een nieuw product, namelijk Aquarius Water + Essential Minerals. Kan je hier meer over vertellen?

Zeker, een nieuwe productlijn inderdaad. Een product dat inspeelt op de behoefte om consumenten iets meer te bieden dan alleen een lekkere dorstlesser. Dit product heeft nog een andere functie, want er zitten mineralen in. Het gaat om twee nieuwe varianten: een citroen-zink en een magnesium-limoen, en ze zijn beide laagcalorische dorstlessers.

Volgens de Aquarius campagne zijn millennials losers, niet zo aardig. Wat bedoel je hier precies mee?

We zijn allemaal losers zelfs. Iedereen gebruikt gedurende de dag mineralen. En deze zijn essentieel. Gemiddeld krijgt de Nederlander genoeg mineralen, althans magnesium en zink, binnen via voeding. Waarom we toch op ‘losers’ zitten? Zoals aangegeven, met een druk leven ‘verlies’ je door de dag heen altijd mineralen. En niet iedereen vult deze even goed aan, omdat je misschien een drukke dag hebt waarbij je iets minder goed op je voedingspatroon let. Daarnaast past de campagne goed bij de millennial doelgroep. We noemen deze doelgroep ook vaak ‘achievement seekers’, presteren en succes behalen zijn belangrijk. We willen de hele dag winnen, maar dan verlies je wel mineralen. Feitelijk verliezen we vaker dan we winnen, maar we zetten door. En dat doorzettingsvermogen, die positiviteit, past goed bij Aquarius.

En dan kan deze vraag natuurlijk niet uitblijven… Vind jij jezelf ook een loser, Gijs?

Haha, ja, “we’re all losers”, en ik ben dus een marketing loser ;). Ik herken mij wel in de ambitie. Ik wil winnen, maar dat kan niet altijd. Ik vind het persoonlijk ook heel mooi om challenges te overwinnen. Om er nog een persoonlijke noot aan toe te voegen. Ik ben Feyenoorder, dan leer je wel weerbaar te worden en met tegenslagen om te gaan.

Succes boven eigen welzijn, dat is volgens de campagne voor veel millennials de manier van leven blijkt uit onderzoek. Hoe zit dat eigenlijk bij jou Gijs?

Een beetje in vervolg van bovenstaande. Ik probeer ook veel te combineren; gezin, vrienden, werk, sporten. Overal wil je bij zijn en een bijdrage leveren. Dat betekent wel eens dat ik te laat thuis ben. Een training moet overslaan. Met die kleine set backs moet je mee om kunnen gaan.

Heb je nog een mooie afsluiter voor alle ‘losers’ die voor succes gaan?

Ik heb laatst een presentatie van Hans van Breukelen gezien, waarbij hij een quote deelde van Serena Williams: “Niet de overwinning maakt je kampioen, maar het feit dat je na tegenslag weer overeind krabbelt." Mooie uitspraak!