Kirsten van Zandwijk is benoemd tot nieuwe Public Affairs, Communications en Sustainability Director (PACS) van Coca-Cola Nederland. In deze functie volgt zij per 1 februari j.l. Therese Noorlander op, die binnen de organisatie is gestart in de rol van Sustainability Director Europe.

Kirsten van Zandwijk (links) benoemd tot nieuwe Public Affairs, Communications en Sustainability Director van Coca-Cola Nederland. In deze functie volgt zij per 1 februari j.l. Therese Noorlander (rechts) op, die binnen de organisatie is gestart in de rol van Sustainability Director Europe.

Van Zandwijk startte haar Coca-Cola avontuur in 2016 en was onder meer verantwoordelijk voor de PR campagnes en het onderhouden van pers- en mediarelaties. Dat deed zij in het team van Noorlander, van wie zij nu het stokje zal overnemen. Het PACS team van Coca-Cola Nederland vormt samen met het PAC team van Coca-Cola European Partners Nederland, met aan het hoofd Mieke Ansems, het communicatieteam voor Nederland.

Van Zandwijk: “Ik ben dankbaar voor de kansen die Coca-Cola biedt om me te blijven ontwikkelen. Onze merken staan middenin de maatschappij en die rol brengt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee. Ik kijk ernaar uit om deze mooie rol te mogen vervullen.”

Noorlander is in haar nieuwe rol als Sustainability Director Europe onder andere verantwoordelijk voor het aanjagen en aansturen van duurzaamheidsagenda in Europa (28 landen). In deze rol bewaakt zij, in samenwerking met diverse teams waaronder de verschillende Europese bottelarijen, de doelstellingen die zijn opgesteld in de World Without Waste en This is Forward strategie. Noorlander: “Duurzaamheid is onlosmakelijk verbonden met Coca-Cola als bedrijf en hoe we met onze bottelaars, partners, klanten en de wereld om ons heen omgaan. Van inclusie en diversiteit tot vraagstukken rondom verpakking, water, klimaat, ingrediënten tot zero waste. Ik kan me geen mooiere baan wensen dan me hier dagelijks mee bezig te mogen houden.

Voor meer persinformatie en interviewaanvragen kun je contact opnemen Coca-Cola Nederland via cocacolacommunicatie@coca-cola.com.

‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Glaceau Smartwater, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Appletiser, Fïnley, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland:www.cocacolanederland.nl of www.twitter.com/cocacola_nieuws