Grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds 10 jaar

Vanaf vandaag maakt Nederland kennis met het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea. Qua volume-ambitie zal Fuze Tea de grootste introductie van Coca-Cola Nederland zijn sinds de introductie van Coca-Cola zero, 10 jaar geleden. Fuze Tea is een verrassende fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat.

In totaal komen er 6 varianten op de Nederlandse markt, waarvan er 2 (Green Tea en Black Tea Sparkling) speciaal voor de Nederlandse consument zijn ontwikkeld. Fuze Tea is caloriearm* en wordt gemaakt op basis van duurzaam ingekochte thee-extract. Het nieuwe merk zal vanaf vandaag instromen in Nederlandse supermarkten en horecagelegenheden.

Serve yourself a little me-time

IJsthee is, na water het hardst groeiende segment. Het ijsthee segment groeide afgelopen jaar met 10 procent. De vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong stijgt. Daarom komt de introductie van Fuze Tea, als nieuwe grote speler, op een goed moment. Met de pay-off: ‘Serve yourself a little me-time’, verleidt het merk de consument om een momentje voor jezelf te pakken. De bewuste keuze voor verschillende verpakkingen (vanaf 200 ml tot 1,5L) maakt Fuze Tea ideaal voor elk moment.

Zes smaken voor de Nederlandse markt

Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is Fuze Tea nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in maar liefst 52 landen. Fuze Tea is één van de snelst groeiende merken binnen het Coca-Cola portfolio. Speciaal voor de Nederlandse consument heeft Coca-Cola een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Nederlandse smaakvoorkeuren. Fuze Tea is in Nederland verkrijgbaar in zes smaken. Twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon.

Duurzaam ingekochte thee

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het West-Europese duurzaamheidsplan van moederbedrijf Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, maatschappelijke betrokkenheid en recycling belangrijke pijlers. Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee. De thee is afkomstig van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegenheid en scholing. Tot slot zit Fuze Tea in 100% recyclebare verpakkingen.

Verkrijgbaarheid

Fuze Tea is binnenkort verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, ‘on the go’ locaties en in de horeca. Fuze Tea is beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: 1,5L, 1,25L, 200ml, 250ml en 400ml. Zodat consumenten, waar ze ook zijn, een momentje voor zichzelf kunnen pakken om te genieten van een caloriearm en bovenal verrassend lekker drankje.

Ga voor meer informatie naar www.fuze-tea.com.

*m.u.v. sparkling postmix
** stevioglycosiden

Voor meer persinformatie, aanvraag van een proefpakket (alleen voor pers) en beeldmateriaal kun je contact opnemen met Kirsten van Zandwijk via 010 245 68 50 of cocacolacommunicatie@coca-cola.com.

‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Kinley, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Dr Pepper*, Capri-Sun*, Appletiser, Nalu*, Schweppes*, FINLEY, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of www.twitter.com/cocacola_nieuws