Coca-Cola Nederland kondigt vandaag de uitbreiding van haar portfolio aan met de introductie van Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Het gaat om een energiedrank met een vleugje Coca-Cola, cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract en B-vitamines. De nieuwe producten zijn uitsluitend verkrijgbaar in een kleine verpakking van 250 ml. Coca-Cola richt zich met de introductie van Coca-Cola Energy specifiek op de 18+ doelgroep.

The Coca-Cola Company heeft plannen om Coca-Cola Energy in de loop van 2019 wereldwijd te lanceren, met een eerste focus op Europa. Het product wordt eind april gelanceerd op de Nederlandse markt.

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: “Met deze introductie spelen we in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken, en het sluit aan op de ambitie van The Coca-Cola Company om te evolueren naar een totale drankenproducent met een uitgebreid productportfolio. We willen voor elk moment van de dag een geschikt drankje bieden. Coca-Cola Energy past daar goed bij en wij voegen het dan ook met enthousiame toe aan ons Nederlandse productaanbod.”

Coca-Cola Energy wordt op een zorgvuldige en weloverwogen manier geintroduceerd in de markt. Bijnens: “Wij zijn ons bewust van het maatschappelijke debat rondom energiedrank, dat onder meer gaat over onverantwoorde (overmatige) consumptie. Dat speelt vooral onder jeugdige consumenten. Ons merk Coca-Cola heeft aantrekkingskracht op jongeren. Daarom hebben we van tevoren heel goed nagedacht over wat we kunnen en moeten doen om dit product verantwoord op de markt te zetten. We zijn gekomen tot een zorgvuldig en weloverwogen marketingstrategie en commerciele aanpak waarin we ons richten op de 18+ doelgroep.”

Verantwoorde introductiestrategie

Coca-Cola Energy wordt geïntroduceerd met een nieuwe visuele identiteit, dat zich duidelijk onderscheidt van de klassieke Coca-Cola producten. Daarnaast krijgt Coca-Cola Energy no sugar de hoofdrol in alle marketinguitingen en tijdens samplingactivaties. Het merk is vooral daar verkrijgbaar waar de 18+-doelgroep werkt, studeert en (nog even snel) boodschappen doet. Zoals ‘on to go stores’ en op businessparks. Sampling activiteiten richten zich op locaties waar de oudere doelgroep te vinden is, en er wordt een leeftijdsgrens van 18 jaar gehanteerd. Hieronder valt ook, in overeenstemming met UNESDA-richtlijnen, geen sampling in de buurt van basisscholen en middelbare scholen en geen promotie van de energiedrank als mixdrankje met alcohol. Bovendien is op het etiket een waarschuwing weergegeven over het hoge cafeïnegehalte en dat de drank met mate moet worden geconsumeerd. Coca-Cola Energy wordt niet aanbevolen voor kinderen en vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven. Op de voorzijde zijn de voedingswaarden per 250 ml consumptie vermeld.

Verkrijgbaarheid

Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar is vanaf eind april verkrijgbaar bij o.a. supermarkten en tankstations en te vinden in het energiedrankenschap.

Noot voor de redactie
Voor meer persinformatie, interview aanvragen en beeldmateriaal kun je contact opnemen met Kirsten van Zandwijk via 06-55413462 of cocacolacommunicatie@coca-cola.com.

Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Glaceau Smartwater, Royal Bliss, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of www.twitter.com/cocacola_nieuws