Samen de ultieme ‘summer experiences’ beleven

Consumenten zijn steeds minder gericht op ‘hebben’ en steeds meer op ‘beleven’. Coca-Cola inspireert mensen deze zomer door kans te maken op ‘first time experiences’. Samen met je vrienden unieke belevenissen ervaren voor een onvergetelijke zomer! Het merk geeft tijdens deze zomercampagne ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66 roadtrip in de States. First time experiences is ook waar het om draait in de nieuwe zomer tv-commercial met Mr. Hadley. 

  • De zomercampagne van Coca-Cola biedt consumenten de kans first time experiences te winnen, dé gelegenheid om er op uit te trekken en nieuwe ontdekkingen te doen.
  • In totaal worden 600 ultieme ‘summer experiences’ weggegeven.    
  • Meedoen kan via het online platform scanacoke.nl/zomer.
  • De zomercampagne is een vervolg op het thema ‘Break Free, with a Coke that’s sugarfree’, dat is ingezet met de tv-commercial met Mr. Hadley in de hoofdrol.

Do is the new have

De zomer is dé tijd van het jaar om te genieten van een ijskoude Coca‑Cola. Ook dit jaar pakt Coca-Cola daarom groots uit met een impactvolle zomercampagne. Met als uitgangspunt: ‘first time experiences’. Consumenten hechten steeds meer belang aan waarden als beleven, ontplooien en inspireren1. Het draait daarbij veel minder om ‘hebben’ en veel meer om ‘doen’: samen die éénmalige ervaringen beleven, die je nooit zult vergeten.

Zomercampagne met 600 experiences

Voor de campagne stelt Coca-Cola meer dan 600 experiences beschikbaar. Voor de consument betekent het dat the sky the limit is deze zomer:

Kruip achter het stuur voor een off-road experience, ervaar een VIP-voetbalweekend of zet koers naar een forteiland. “De zomer komt er weer aan”, zegt Daan Berendsen, Senior Brand Manager voor Coca-Cola in Nederland over de campagne. “Het drinken van een ijskoude Coca-Cola hoort bij het ultieme zomergevoel. Het is ook de tijd van het jaar waarbij mensen erop uit trekken en samen nieuwe ontdekkingen doen. Want dát is waar we meer en meer naar op zoek zijn: minder hebben en houden, maar juist veel meer doen, beleven en ontdekken.”

Ontdek de zomer & win

De campagne loopt van 10 mei tot en met 31 augustus 2018. De actieverpakkingen van Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light zijn voorzien van de vermelding ‘Ontdek de zomer & win’. Consumenten kunnen meedoen aan de winactie door zich aan te melden en de verpakking te scannen op de actiewebsite: www.scanacoke.nl/zomer.

Please Recycle

Er is nog iets nieuws te zien op de Coca-Cola verpakkingen: op alle labels, blikjes en flessen staat voor het eerst de boodschap ‘I am 100 % recyclable’ en op de PET-doppen: ‘Please Recycle’. Daan Berendsen: “Door de komende maanden alleen al 160 miljoen verpakkingen te voorzien van deze boodschap die in lijn is met het eindshot van de tv-commercial, willen we consumenten stimuleren om bewust om te gaan met hun lege verpakkingen. Zo hopen we dat mensen die van onze producten genieten dat ook duurzaam doen: door alle verpakkingen te recyclen. Zo wordt iedereen na een lange stranddag op een leuke manier herinnerd om afval in de juiste bak weg te gooien. Hier kunnen dan weer nieuwe verpakkingen van gemaakt worden.”

1 Bron: Motivaction MentaliteitsMonitor 2015 (https://www.marketingfacts.nl/berichten/less-is-not-more-less-is-enough)

Bureaucredits:

Ontwikkeling Scan a Coke platform: Noise

Media: UM

Experimental Marketing en sampling: Chase

Social: Isobar

PR: Coopr

Noot voor de redactie

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal kun je contact opnemen met Kirsten van Zandwijk via 06-55413462 of cocacolacommunicatie@coca-cola.com.

Over Coca-Cola in Nederland

‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Kinley, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Dr Pepper*, Capri-Sun*, Appletiser, Nalu*, Schweppes*, FINLEY, Honest, Fuze Tea en Glaceau Smartwater. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of www.twitter.com/cocacola_nieuws