Licht bruisend mineraalwater met een vleugje framboos-limoen en limoen-munt

Rotterdam, Nederland –  Coca-Cola komt deze lente met twee nieuwe frisse smaken van Chaudfontaine Fusion. Het licht bruisende mineraalwater met natuurlijke fruitsmaak is vanaf half april verkrijgbaar in framboos-limoen- en limoen-muntsmaak. Chaudfontaine Fusion werd vorig jaar mei gelanceerd in de smaken citroen en pompelmoes-cranberry en is een groot succes. Coca-Cola ziet de vraag naar water toenemen en gelooft dat het segment water met smaak nog verder zal groeien. Dit segment is inmiddels goed voor 25 procent[1] van de totale waterconsumptie.

Chaudfontaine Fusion bestaat uit natuurlijk mineraalwater dat ontspringt uit de thermale bron bij het dorp Chaudfontaine aan de voet van de Belgische Ardennen. Door enkel natuurlijke aroma’s toe te voegen krijgt het licht bruisende water een subtiele fruitsmaak. “Ons door chefs en sommeliers bekroonde[2] natuurlijk mineraalwater dankt zijn prachtige mineraalbalans aan een 60 jaar durende reis door mineraalrijke grondlagen”, vertelt Daan Berendsen, Senior Brand Manager Chaudfontaine. “We merken dat consumenten steeds meer water drinken, ook buitenshuis. In de horeca stijgt de vraag naar tafelwater en caloriearme en calorievrije alternatieven[3]. Volgens onderzoek van Metrixlab van vorig jaar, vindt 67 procent van de volwassen consumenten uitsluitend water drinken echter wat saai. Daarom lanceerde Coca-Cola in mei 2016 Chaudfontaine Fusion. Nu komen daar twee nieuwe smaken bij, zodat we nog meer keuze kunnen bieden in het calorievrije assortiment.” Aldus Berendsen.

De nieuwe smaken Chaudfontaine Fusion zijn vanaf week 15 verkrijgbaar in 500 ml PET-fles. Nieuw zijn ook de 1 liter PET-flessen voor de smaken citroen, pompelmoes-cranberry en limoen-munt, verkrijgbaar vanaf week 12 in de supermarkt. Chaudfontaine Fusion citroen en pompelmoes-cranberry zal vanaf week 16 ook beschikbaar komen in de horeca in glazen horecafles van 250 ml.

Steeds minder calorieën

Met de nieuwe smaken van Chaudfontaine Fusion voegt Coca-Cola opnieuw twee varianten toe aan het calorievrije assortiment en komt de ambitie voor 2020 weer een stap dichterbij. Dan wil het bedrijf gemiddeld 15% minder calorieën in de markt zetten ten opzichte van basisjaar 2012. Meer keuze, minder calorieën.

[1] Bron: Nielsen, januari 2017
[2] 3 sterren voor Superior Taste, International Taste & Quality Institute, 2015
[3] Bron: GFK screening maart 2016

Voor meer informatie:
Coca-Cola Nederland
Kirsten van Zandwijk
cocacolacommunicatie@coca-cola.com

‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company die eigenaar is van The Coca-Cola Company merken, instaat voor de consumentenmarketing, en het basisconcentraat voor de drankjes verkoopt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nestea, Kinley, Chaudfontaine, FÏNLEY, Monster, Fernandes, Dr Pepper, Capri-Sun, Appletiser, Nalu en Schweppes. Deze 19 merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 800 medewerkers verdeeld over 2 vestigingen.

Coca-Cola staat voor een duurzaam drankje. Met een ambitieus duurzaamheidsplan wordt de CO2-uitstoot over de hele waardeketen verminderd: van de teelt van ingrediënten en de productie van verpakkingen tot het produceren, bottelen, vervoeren en koelen van dranken en het inzamelen van de verpakkingen na consumptie.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of www.twitter.com/cocacola_nieuws.