Persberichten

Glacéau Smartwater – onze reactie op Gouden Windei 2018 Foodwatch

Vanochtend werd ons via berichtgeving in de media bekend dat Glacéau Smartwater is uitgeroepen tot Gouden Windei 2018 door Foodwatch Nederland. We zijn (nog) niet door de organisatie zelf gecontact, maar we hebben de berichten in de media gelezen en willen daar op reageren. Wij waarderen het dat Foodwatch kritisch is op consumentenmisleiding en zaken op scherp zet. Uiteraard doen wij aan marketing en promotie van onze producten, maar wij trekken

Lees meer

The Coca-Cola Company sluit leningsovereenkomst met Ioniqa Technologies voor het omzetten van moeilijk recyclebaar plastic afval in hoogwaardig PET voor voedselverpakkingen

De overeenkomst met Ioniqa staat voor investeren in nieuwe recyclingtechnologieën ATLANTA, december 13, 2018 The Coca-Cola Company maakt vandaag bekend dat het een lening verstrekt aan het Nederlandse Ioniqa Technologies voor de ontwikkeling van de gepatenteerde technologie van Ioniqa, waarmee hoogwaardig gerecycled PET-materiaal kan worden gemaakt uit moeilijk recyclebaar PET-afval. Met de overeenkomst wordt een versnelde ontwikkeling

Lees meer

Coca-Cola zet nieuwe standaard met 50% gerecycled PET in 2019

  Coca-Cola in Nederland kondigt vandaag aan dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic. Dat betekent dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken. Hiermee lopen ze vooruit op de doelstelling van 2025 en zijn ze de eerste grote frisdrankfabrikant in Nederland en West-Europa om dat op deze schaal en voor het gehele portfolio te realiseren. Bron video: ANP Open gesprekken Vanmiddag

Lees meer

Ben Bijnens nieuwe Country Director Coca-Cola Nederland

Ben Bijnens is de nieuwe Country Director van Coca-Cola Nederland. In deze functie volgt hij per 1 augustus Richard Schlasberg op, die binnen de organisatie het avontuur in Nieuw-Zeeland opzoekt. Voor Bijnens betekent zijn functie in Nederland een uitbreiding van zijn huidige rol als Country Director van België en Luxemburg. De opvolging van Schlasberg is bij Bijnens in goede handen. Na 11 jaar in verschillende rollen bij Procter & Gamble maakte

Lees meer

Feestelijke open dag 90-jarig bestaan Olympisch Stadion en Coca-Cola officieel van start

Met een officieel startschot werd vanmorgen de feestelijke open dag in het Olympisch Stadion geopend. Dit ter ere van het 90-jarig bestaan van zowel het stadion als Coca-Cola in Nederland, die in 1928 tijdens de Olympische Spelen in Amsterdam haar intrede op de Nederlandse markt deed. De twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en vieren gezamenlijk deze bijzondere mijlpaal op de plek waar het ooit begonnen is. Wie jarig is trakteert. Bezoekers

Lees meer

Onze reactie op beschuldiging van misleidende informatie over ons waterverbruik

Gisteren verscheen een bericht in de media op basis van een rapport van The Verge. In het artikel wordt gesteld dat wij meer water verbruiken voor het produceren van een fles Coca-Cola dan dat wij communiceren. Graag geven wij toelichting over de manier waarop wij communiceren over ons waterverbruik. De waterfootprint van de gehele toeleveringsketen van een product is niet hetzelfde als waterverbruik in onze eigen fabriek. We rapporteren transparant

Lees meer

Het Olympisch Stadion viert 90ste verjaardag samen met Coca-Cola Nederland op 23 juni

Een feest voor alle fans met activiteiten in het teken van de geschiedenis, het heden en de toekomst Tijdens de Olympische Spelen van 1928 in Amsterdam maakte Coca-Cola haar entree op de Nederlandse markt. Als sponsor van de Olympische Spelen werd de frisdrank voor het eerst verkocht vanuit het stadion. Nog altijd zijn het stadion en Coca-Cola onlosmakelijk met elkaar verbonden bij tal van evenementen. Om hun 90-jarig bestaan gezamenlijk te vieren,

Lees meer

Coca-Cola lanceert zomercampagne vól beleving

Samen de ultieme ‘summer experiences’ beleven Consumenten zijn steeds minder gericht op ‘hebben’ en steeds meer op ‘beleven’. Coca-Cola inspireert mensen deze zomer door kans te maken op ‘first time experiences’. Samen met je vrienden unieke belevenissen ervaren voor een onvergetelijke zomer! Het merk geeft tijdens deze zomercampagne ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66 roadtrip in de States. First time experiences

Lees meer

Chaudfontaine start samenwerking met chef-kok Freek van Noortwijk

Alles draait om kwaliteit in combinatie met lekker eten ‘Perfect op smaak.’ Dat is de pay-off in de nieuwe campagne van het natuurlijk mineraalwatermerk Chaudfontaine. Met een hoofdrol voor chef-kok Freek van Noortwijk, mede-eigenaar Restaurant Breda, Guts ’n Glory, Pita en Maris Piper. Van Noortwijk gelooft in de kwaliteit en de smaak van Chaudfontaine; in Nederland het grootste watermerk in horeca*. Freek van Noortwijk: ”Als chef-kok staat smaak

Lees meer

Onze reactie naar aanleiding van de berichten over de introductie van een alcoholisch drankje van The Coca-Cola Company in Japan

The Coca-Cola Company is van plan om een eerste alcoholisch drankje op de markt te brengen, een primeur in zijn 125-jarige geschiedenis. Het alcopop-drankje (een limonadeachtig mixdrankje dat alcohol bevat) is bestemd voor de Japanse markt. Daar zijn zogenaamde Chu-Hi-drankjes erg populair, vooral bij vrouwen als alternatief voor bier. Grote fabrikanten zoals Kirin, Asahi en Suntory hebben ze in honderden smaken. Het alcoholgehalte schommelt tussen

Lees meer

Coca-Cola Nederland op Social

Fans
Volgers
Views