Persberichten

Coca-Cola start als eerste frisdrankenproducent ter wereld met innovatieve KeelClip™ verpakking

Door: |

Nieuwe minimalistische kartonnen verpakking voor multipacks blik bespaart jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic. Vandaag heeft Coca-Cola in Nederland de introductie van de KeelClip™ aangekondigd, een nieuwe minimalistische kartonnen verpakking voor multipacks. Met deze stap bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic en wordt de bestaande omverpakking van plastic krimpfolie vervangen door karton. Het bedrijf investeert ruim 14 miljoen

Lees meer

Baanbrekende technologie haalt plastic uit zee en gebruikt het in Coca-Cola fles

Door: |

Deze verpakkingsinnovatie sluit aan bij Coca-Cola’s ambitieuze nieuwe doelstellingen voor duurzame verpakkingen. In nieuwe doelstellingen onder meer de ambitie om versneld naar 100% gerecycled of hernieuwbaar materiaal in plastic flessen te gaan. London, 3 oktober 2019 - Coca-Cola onthulde vandaag de allereerste fles ooit die is gemaakt met ingezameld en gerecycled plastic uit zee.1 Deze innovatie, een prototype, toont aan dat het in de toekomst

Lees meer

Het label van de Coca-Cola original taste 200ml horecafles bevat een foutieve waarschuwing mbt aanwezigheid fenylalanine

Door: |

Op de labels van de Coca-Cola original taste horecafles 200ml staat een foutieve waarschuwing over de aanwezigheid van fenylalanine in het product. Het gaat specifiek om de labels die zijn ontworpen voor onze zomercampagne en deze labels bevatten de volgende onterechte waarschuwing: “Bevat een bron van fenylalanine”. De receptuur van Coca-Cola original taste is dus niet gewijzigd en het product bevat geen zoetstoffen of een bron van fenylalanine. De

Lees meer

Coca-Cola gaat over op PET-flessen van 100% gerecycled plastic voor Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater

Door: |

In 2020 wordt hierdoor 9.000 ton minder nieuw plastic gebruikt in West-Europa1. Coca-Cola in Nederland maakt vandaag bekend dat ze met de merken Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater overgaat op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Het doel is om tussen eind 2019 en begin 2020 in heel West-Europa met deze drie merken over te stappen op 100% rPET. Vanaf dat moment zal er elk jaar 9.000 ton nieuw plastic worden bespaard.  In

Lees meer

Verklaring Coca-Cola m.b.t. Fair Oaks Farms

Door: |

Vorige week zagen we de choquerende beelden van Animal Recovery Mission (ARM) waarop dierenmishandeling te zien was bij Fair Oaks Farms, een van de dertig leveranciers van onze fairlife-partners. Bij Coca-Cola hechten we veel belang aan dierenwelzijn en zijn we diep geraakt door deze beelden. Elke vorm van dierenmishandeling is onaanvaardbaar en druist in tegen onze bedrijfswaarden. Daarom hebben we samen met onze fairlife-partners onmiddellijk de

Lees meer

Coca-Cola zet grootste campagne van het jaar volledig in het teken van recycling

Door: |

‘Let’s not waste this Summer’, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt. Een lokaal ontwikkelde campagne met een opvallende boodschap: geniet volop van de zomer met Coca-Cola, maar ga verantwoord om met de waardevolle verpakkingen. Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje

Lees meer

Coca-Cola Nederland introduceert Coca-Cola Energy: met de energiedrank richt Coca-Cola Nederland zich specifiek op de 18+ doelgroep

Door: |

Coca-Cola Nederland kondigt vandaag de uitbreiding van haar portfolio aan met de introductie van Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Het gaat om een energiedrank met een vleugje Coca-Cola, cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract en B-vitamines. De nieuwe producten zijn uitsluitend verkrijgbaar in een kleine verpakking van 250 ml. Coca-Cola richt zich met de introductie van Coca-Cola Energy specifiek op de 18+ doelgroep. The

Lees meer

Wisseling van de wacht bij Coca-Cola Nederland

Kirsten van Zandwijk is benoemd tot nieuwe Public Affairs, Communications en Sustainability Director (PACS) van Coca-Cola Nederland. In deze functie volgt zij per 1 februari j.l. Therese Noorlander op, die binnen de organisatie is gestart in de rol van Sustainability Director Europe. Kirsten van Zandwijk (links) benoemd tot nieuwe Public Affairs, Communications en Sustainability Director van Coca-Cola Nederland. In deze functie volgt zij per 1 februari

Lees meer

Glacéau Smartwater – onze reactie op Gouden Windei 2018 Foodwatch

Vanochtend werd ons via berichtgeving in de media bekend dat Glacéau Smartwater is uitgeroepen tot Gouden Windei 2018 door Foodwatch Nederland. We zijn (nog) niet door de organisatie zelf gecontact, maar we hebben de berichten in de media gelezen en willen daar op reageren. Wij waarderen het dat Foodwatch kritisch is op consumentenmisleiding en zaken op scherp zet. Uiteraard doen wij aan marketing en promotie van onze producten, maar wij trekken

Lees meer

The Coca-Cola Company sluit leningsovereenkomst met Ioniqa Technologies voor het omzetten van moeilijk recyclebaar plastic afval in hoogwaardig PET voor voedselverpakkingen

De overeenkomst met Ioniqa staat voor investeren in nieuwe recyclingtechnologieën ATLANTA, december 13, 2018 The Coca-Cola Company maakt vandaag bekend dat het een lening verstrekt aan het Nederlandse Ioniqa Technologies voor de ontwikkeling van de gepatenteerde technologie van Ioniqa, waarmee hoogwaardig gerecycled PET-materiaal kan worden gemaakt uit moeilijk recyclebaar PET-afval. Met de overeenkomst wordt een versnelde ontwikkeling

Lees meer

Coca-Cola Nederland op Social

Fans
Volgers
Views