NEWS

data-server-hbs-enabled="false">

NEWS


Title

data-server-hbs-enabled="false">

Title

subtitle

data-server-hbs-enabled="false">

subtitle

Voor het eerst sinds COVID-19 de wereld op zoveel manieren veranderde, lanceert Coca-Cola in West-Europa en Nederland een nieuwe campagne. “Open Like Never Before” markeert een periode van culturele en sociale verandering. De campagne is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar ‘normaal’: in plaats daarvan kunnen we vooruit, samen, de wereld veranderen – en beter maken. De campagne inspireert om meer open te staan en te genieten van wat we om ons heen hebben. Het begint met een manifest dat speciaal hiervoor is geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poet. 

 

Wacht, stop. Wie zegt dat we terug moeten naar normaal?

Het manifest is geïnspireerd door een scala aan nieuwe inzichten die we dankzij de lockdown periode hebben opgedaan. Het is een oproep aan ons allemaal om ‘open te staan als nooit tevoren’ en te genieten van wat we om ons heen hebben. De woorden van George moedigen aan om open te staan voor verandering, zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en kansen te grijpen die de nieuwe situatie ons biedt.

 

De bredere campagne Open Like Never Before (#openlikeneverbefore) nodigt het publiek uit om deel te nemen: mensen kunnen elkaar en de wereld vertellen wat hun voornemens zijn, en hoe ze voortaan open willen staan als nooit tevoren.

 

Focus op lokale steun in Nederland

Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening ter bestrijding van het COVID-19-virus in de getroffen landen; waarmee in Nederland het Rode Kruis is ondersteund. Daarnaast steunde Coca-Cola verschillende lokale initiatieven; van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven - zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca - om horeca en andere klanten een steuntje in de rug te geven.

 

Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland: “Open Like Never Before gaat uit van de gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruit zetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit deze periode. De campagne steekt ook onze horecapartners een hart onder de riem: hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen. Zij vormden al die tijd het hart van onze samenleving.”

Perscontact

data-server-hbs-enabled="false">

Perscontact

Ben je journalist of bijv. blogger? Als je meer wilt weten over onze merken of andere Coca-Cola gerelateerde onderwerpen, neem dan contact met ons op. En laat ons weten hoe we je verder kunnen helpen.
data-server-hbs-enabled="false">
Ben je journalist of bijv. blogger? Als je meer wilt weten over onze merken of andere Coca-Cola gerelateerde onderwerpen, neem dan contact met ons op. En laat ons weten hoe we je verder kunnen helpen.