NEWS

data-server-hbs-enabled="false">

NEWS


Title

data-server-hbs-enabled="false">

Title

subtitle

data-server-hbs-enabled="false">

subtitle

Coca-Cola in Nederland kondigt vandaag de uitbreiding van haar portfolio aan met de introductie van Topo Chico Hard Seltzer. Het gaat om een nieuwe drank van koolzuurhoudend water met alcohol en natuurlijke aroma’s. In totaal komen er drie smaakvarianten op de Nederlandse markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Topo Chico Hard Seltzer werd afgelopen september succesvol op de Latijns-Amerikaanse markt gebracht en zal de komende maanden ook in Europese landen worden geïntroduceerd. De uitbreiding van het portfolio met een alcoholische drank sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om voor ieder moment van de dag een geschikte propositie aan te kunnen bieden. De introductie gaat gepaard met een geïntegreerde en verantwoorde marketingcampagne specifiek gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.

 

Wereldwijde groei van Hard Seltzer categorie 

Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico, bruisend mineraalwater dat al sinds jaar en dag een populaire mixer is voor barkeepers en mixologen in de VS en Latijns-Amerika. Met Topo Chico Hard Seltzer betreedt het gevestigde merk de dynamische categorie hard seltzer dranken, een categorie die aan populariteit wint onder een groeiend aantal consumenten. 

 

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland zegt hierover: “We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. Met onze kracht en kennis van marketing denken we ook een succes te kunnen maken van Topo Chico Hard Seltzer in Nederland. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio.”

  

Marketingstrategie 

De lancering zal worden ondersteund door een marketingcampagne die is gericht op digitale kanalen en partnerships. Topo Chico Hard Seltzer is voor Coca-Cola in Nederland het eerste merk in de categorie alcoholhoudende dranken en het bedrijf is zich ervan bewust dat deze introductie met bepaalde verantwoordelijkheden komt. Zo richt Coca-Cola Nederland zich met alle marketingactiviteiten uitsluitend op de oudere 20+ doelgroep en past het uiteraard de geïntegreerde “Geen 18, geen alcohol” boodschap toe. Het wereldwijde beleid voor verantwoorde alcoholreclame is leidend voor alle stappen die worden gezet, en deze kennis wordt lokaal aangevuld door op te trekken met partijen zoals STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie). Zo zijn alle marketing en PR-uitingen door een onafhankelijk STIVA-panel gecontroleerd om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de lokale afspraken en gedragscodes voor alcoholreclame. 

 

Meer weten? Je leest hier meer over het verhaal achter Topo Chico Hard Seltzer.

 

Perscontact

data-server-hbs-enabled="false">

Perscontact

Ben je journalist of bijv. blogger? Als je meer wilt weten over onze merken of andere Coca-Cola gerelateerde onderwerpen, neem dan contact met ons op. En laat ons weten hoe we je verder kunnen helpen.
data-server-hbs-enabled="false">
Ben je journalist of bijv. blogger? Als je meer wilt weten over onze merken of andere Coca-Cola gerelateerde onderwerpen, neem dan contact met ons op. En laat ons weten hoe we je verder kunnen helpen.