NEWS


Title

subtitle

Rotterdam, 14 mei 2020 – #BeApp, een nieuw streamingplatform voor livemuziek, en Coca-Cola kondigden vandaag de lancering aan van Coke Studio Sessions, een exclusieve samenwerking met een gevarieerde line-up van muziekuitvoeringen om meer dan 60 dagen ononderbroken van te genieten. 

 

Vannacht begint het streamen van liveoptredens van meer dan 100 artiesten over de hele wereld, waaronder Katy Perry, Anitta, DJ Khaled, Bebe Rexha, Miguel, Cast of Hamilton and Steve Aoki.  Één grote virtuele voorstelling om de fans op te beuren en tegelijkertijd het Internationale Rode Kruis en de Rode Halve Maan Verenigingen te steunen.

 

Fans kunnen deelnemen aan de livestreams op #BeApp, die gratis kan worden gedownload op iOS- of Android-toestellen, evenals op Coca-Cola YouTube.

 

Coke Studio Sessions is het officiële debuut van #BeApp, het sociale streamingplatform voor livemuziek van Ray Smith en Ross Mason, twee doorgewinterde techneuten. #BeApp is een meeslepende digitale bestemming die fans op een nieuwe manier van livemuziek laat genieten. In tegenstelling tot andere virtuele concertplatforms biedt #BeApp verschillende interactieve functies, waaronder: 

 

  1. In-App Sharing: de functie ‘delen’ moedigt fans aan om vrienden en familie uit te nodigen om deel te nemen aan de livestream. 
  2. Currency/Points: door voortdurend te communiceren en zaken te delen via de app, kunnen de fans punten en valuta verdienen die inwisselbaar zijn tegen prijzen, functionaliteitsupgrades en meer.
  3. Prizes & Upgrades: de prijzen omvatten toegangsupgrades zoals ‘stoelen op de eerste rij’, groeten van artiesten (shout-outs) tijdens de livestream en #BeApp swag. 
  4. Front Row Seats: ‘Stoelen op de eerste rij’ biedt fans een grotere digitale aanwezigheid tijdens de livestream, inclusief weergave van hun foto en naam, zichtbaar voor alle kijkers.
  5. Donations: fans kunnen een bedrag doneren aan het Rode Kruis en de Rode Halve Maan Verenigingen ter ondersteuning van de Covid-19-hulpverlening. 

 

“#BeApp is ontworpen om digitaal verbinding te maken via een gedeelde liefde voor livemuziek, en mensen hebben die verbinding nu meer dan ooit nodig", zegt Ray Smith, oprichter van #BeApp. "We zijn erg blij met Coca-Cola als onze exclusieve lanceringspartner nu we #BeApp introduceren en fans over de hele wereld unieke nieuwe ervaringen bieden".  


 
Tijdens het eerste streamingweekend zullen er onder meer optredens van Diplo, DJ Khaled en Laura Morano te zien zijn. De Coke Sessions worden vannacht, 15 mei om 01:00 uur afgetrapt door Echosmith, Daya en Kaskade. Herhalingen van de live content worden 14 uur na elk optreden uitgezonden. Bijkomende artiesten zullen worden aangekondigd via de Social Media kanalen van Coca-Cola en #BeApp.  
 


"We weten dat mensen zich eenzaam of geïsoleerd kunnen voelen als gevolg van de pandemie, en Coca-Cola blijft zich inzetten om mensen op te beuren en de banden aan te halen nu we ver van elkaar zijn," zegt Ricardo Fort, Vice President, Global Sports & Entertainment van The Coca-Cola Company. "Door 60 dagen live, interactieve muziekinhoud te bieden die de fans met anderen kunnen delen om samen van te genieten, hopen we dat Coke Studio Sessions dagelijks voor een moment van vermaak zal zorgen terwijl mensen zich aanpassen aan de nieuwe norm."  
 


Gedurende het 60-daagse programma krijgen fans de mogelijkheid om rechtstreeks bij te dragen aan het Internationale Rode Kruis en de Rode Halve Maan Verenigingen om hun inspanningen op het vlak van Covid-19 te ondersteunen. De Coca-Cola Foundation heeft meer dan $14 miljoen gedoneerd aan individuele Rode Kruis- en Rode Halve Maan-verenigingen over de hele wereld na de uitbraak van Covid-19. De Coca-Cola foundation heeft aangegeven het bedrag aan donaties dat binnenkomt via de app te matchen tot een gezamenlijk totaal van $ 3 miljoen is bereikt.

 


"Het Amerikaanse Rode Kruis is partners zoals The Coca-Cola Foundation dankbaar voor hun steun in deze moeilijke en onzekere tijd," zegt Koby Langley, Senior Vice President International Services bij het Amerikaanse Rode Kruis. "De bijdrage van de Coca-Cola Foundation ondersteunt de inspanningen van het wereldwijde netwerk van het Rode Kruis en de Rode Halve Maan Verenigingen om de verspreiding van dit virus te vertragen en het lijden dat de pandemie veroorzaakt te verlichten. We zijn hen zeer dankbaar voor hun genereuze steun in deze uitdagende tijd".  
 


 

Lokale steun in de strijd tegen COVID-19

 

De Coke Studio Sessions is niet het eerste initiatief van Coca-Cola in deze ongeziene crisis. Wereldwijd werd al meer dan 120 miljoen dollar vrijgemaakt in de strijd tegen COVID-19. 
Ook in Nederland werd actie ondernomen. Begin april stopten we onze marketingactiviteiten en besloten we onze energie en middelen in te zetten daar waar het nu echt nodig is:

  • Het verzekeren van de veiligheid en het welzijn van onze werknemers.
  • Nauw contact met en waar mogelijk het helpen van onze klanten.
  • Een verschil maken in onze gemeenschappen

 

Zo konden we, dankzij The Coca-Cola Foundation, het Rode Kruis in Nederland steunen met een bedrag van 400.000 dollar (omgerekend ongeveer 370.000 euro).

 

Daarnaast werden nog vele andere projecten gesteund, waaronder ziekenhuizen, voedselbanken en lokale initiatieven die allen te vinden zijn in onze Liveblog.

 

 

 

Perscontact

Ben je journalist of bijv. blogger? Als je meer wilt weten over onze merken of andere Coca-Cola gerelateerde onderwerpen, neem dan contact met ons op. En laat ons weten hoe we je verder kunnen helpen.