1886 – What’s in a name?
John Styth Pemberton, een apotheker uit Atlanta, begint te experimenteren met plantenextracten in het keukentje achter zijn drogisterij. Eén van zijn experimenten is een karamelkleurige siroop met koolzuurhoudend water. Zijn boekhouder en tevens vriend Frank M. Robinson bedenkt de naam Coca-Cola. Hij denkt dat de twee C's het goed zullen doen in reclame. Pemberton schrijft de naam in sierlijke letters in zijn kasboek en ontwerpt zo de beroemde letters. Hij schrijft het logo van Coca-Cola in Spencerian Script - een populair lettertype in die tijd - en het valt meteen op door haar mooie, sierlijke vorm.
1887-jaren 1890 - Het handelsmerk komt erbij
In de eerste jaren krijgt het logo een handelsmerk in de staart van de eerste ‘C’.
1890-1891 - Extra krullen
Na een makeover heeft het logo een jaar lang een nieuw uiterlijk met extra krullen.
1941-1960 - Aanpassing in de ‘staart’
Het handelsmerk - Trademark Registered - verdwijnt weer uit de staart van de eerste ‘C’. Voortaan staat dit onder het logo.
1958-1960 - Als een vis in het water
Dit is het tijdperk van het ‘Arciform’ logo, oftewel de ‘vissenstaart’.
Coca-Cola onthult dit tijdens een bijeenkomst van bottelaars in 1958. Het is tot 1965 in gebruik.
1969 - Een sierlijke witte golf
In 1969 verschijnt het ‘Arden Square’ logo. In een rood vlak is onder het
Coca-Cola logo een sierlijke witte golf toegevoegd. Deze ‘Dynamic Ribbon’ gebruikt Coca-Cola nog steeds. Verder staat voortaan het woord ‘Enjoy’ boven het logo.
2003 - ‘Keeping it real’
Als onderdeel van de ‘Coca-Cola... Real’ campagne krijgt de witte golf een extra geel accent en een paar verfrissende bubbels.
2007 - Eenvoudig en classy
In 2007 krijgt het logo een eenvoudig, klassiek ontwerp met één witte golf.
2011 - 125 jaar happiness
Voor de 125ste verjaardag van Coca-Cola krijgt het logo bubbels die uit de iconische contourfles opborrelen - we vieren hiermee verleden, heden en toekomst.
2013-2014 - Jouw naam in Coca-Cola letters
Tijdens de Share a Coke campagne vervangen we het Coca-Cola logo door namen. Ook zijn de blikjes en flessen Coca-Cola, Coca-Cola light en
Coca-Cola zero gereserveerd voor familienamen en bijnamen: van mama, papa, bro en sis tot gozer, lieverd en schatje.
2015 - Eén merk
Coca-Cola verenigt de 4 varianten onder de nieuwe éénmerkstrategie.
Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola life zijn één familie met hetzelfde logo. De vier kleuren geven keuze en variatie aan.
2016 - Cool verkleurend logo
Voor de zomercampagne van 2016 lanceert Coca-Cola innovatieve verpakkingen waarvan het logo verkleurt als het goed gekoeld is. Met dit coole logo is ook een ultieme zomerse prijs te winnen: een weekend in het Coca-Cola Beach House.