We're in this together

We're in this together

Vanaf begin april en tot nader bericht zetten wij al onze commerciële uitingen voor Coca-Cola en onze andere merken stop. In deze uitzonderlijke tijden staan de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en de samenleving op de eerste plaats. The Coca-Cola Company, onze bottelpartners en The Coca-Cola Foundation schenken wereldwijd meer dan 120 miljoen dollar om de hulpverlening in de getroffen gemeenschappen te ondersteunen in de strijd tegen COVID-19. Onze donaties zullen worden ingezet voor de aankoop van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen, en het bieden van drank- en voedselpakketten aan kwetsbare groepen en zorgpersoneel. We doen dit omdat we geloven dat dit de juiste keuze is en omdat we alleen door samen te werken een verschil kunnen maken.

 

Onze reactie op COVID-19

Het zijn uitdagende tijden en onze hartelijke dank gaat uit naar alle mensen die in talloze beroepen onvermoeibaar de gezondheid en het welzijn van onze gemeenschappen proberen te beschermen. De toestand is ongekend en verandert zo snel dat we er alles aan willen doen om de verdere verspreiding van het virus te helpen voorkomen en tegelijkertijd in de behoeften van onze werknemers, klanten, consumenten en gemeenschappen te voorzien. We hebben –en zullen dat ook altijd blijven doen– de gezondheid, de veiligheid en de bescherming van de mensen op de eerste plaats gezet. We zullen de richtlijnen van de overheid en de gezondheidszorginstanties volgen en we zullen onze inspanningen en reacties overal ter wereld overeenkomstig aanpassen.

We produceren en verdelen in West-Europa samen met onze bottelpartner, Coca-Cola European Partners (CCEP), de meeste van onze dranken lokaal. Meer info over de maatregelen die Coca-Cola European Partners treft naar aanleiding van het coronavirus vind je hier.  We voorzien een strikte regeling om de veiligheid van onze producten te garanderen en het welzijn van onze mensen te waarborgen terwijl we de productie voortzetten en de dienstverlening aan onze klanten blijven verzorgen.

Sinds de uitbraak van het coronavirus eerder dit jaar hebben we via The Coca-Cola System en The Coca-Cola Foundation, de filantropische tak van The Coca-Cola Company, bijdragen geleverd om de lokale hulpverlening aan de gemeenschappen in de hardst getroffen landen te ondersteunen. We zullen op deze inspanningen blijven voortbouwen door wereldwijd 120 miljoen dollar te doneren. Hiermee willen we de steun aan de gemeenschappen verhogen, zowel in de vorm van financiële schenkingen aan de ngo's die de hulpverlening leiden, als in de vorm van giften van producten voor de mensen in de frontlinie.