Duurzaamheid op festivals

0

05-BandeauTrianglepng copy
05-tente copy
05-arbre01 copy
05-arbre02 copy
05-poubelle copy
05-coca03 copy
05-recylage copy
05-coca02 copy
05-recyclage02 copy
05-coca01 copy
05-camion copy

De grootste uitdaging bij de verduurzaming van festivals? “Er zijn veel partijen bij een evenement betrokken: verschillende afvalverwerkers, cateraars, leveranciers. Dat maakt het complex, een puzzel. Maar de bereidheid bij alle partijen om samen de milieu-impact zo laag mogelijk te houden, door afval te voorkomen en grondstoffen te hergebruiken is groot. En hoe kunnen wij, via onze merken, hierop aansluiten en consumenten ook betrekken.”

PUZZEL

Voordat ze bij Coca-Cola startte, werkte Anouk bij ID&T. Ze kent dus beide kanten. “Vergeleken met vijf jaar geleden is er al veel veranderd. Zaken als transport, afval, materiaalgebruik, daar wordt door alle partijen echt steeds beter over nagedacht. En wat belangrijk is: dat gebeurt steeds meer vanaf de start van een project.”

 

 

De duurzaamheidsdoelstellingen die Coca-Cola in West-Europa neerlegde in This is Forward, geven Anouk en haar collega’s daarbij ‘heel duidelijk richting’, zoals ze zegt. “We zijn bezig met een strategisch projectplan dat in de landen uitgerold moet worden. We kijken met onze twee bureaus hoe we alles kunnen verduurzamen voor hetgeen we doen op het gebied van activaties en sampling. We gaan dit dus ook voor Nederland verder van de grond krijgen. Wat voor transport gebruiken we om blikken vanuit de opslag van het bureau naar de locatie te krijgen? Hoe zorgen we ervoor dat we alle verpakkingen kunnen terugkrijgen naar de opslag en hergebruiken? Wat doen we met de kleding van de merkambassadeurs? Die bureaus zijn zelf overigens ook sterk bezig met verduurzaming van hun eigen organisatie, dus dat komt mooi samen.”

MERKAMBASSADEURS

04-separateur copy
03-FONF PHOTO copy

ANOUK VAN DEN BROEK

HOORT ER OOK BIJ

MATERIAAL OMGAAN

 

BEWUST MET 

03-guillemet 1 copy

Maar waar komt duurzaamheid nu precies om de hoek kijken? Anouk: ”Dat zie ik in alles terug. In transport, in de keuze van het materiaal. Het zit in grote maar ook in kleinere, onverwachte oplossingen. De t-shirts die de mensen van het activatieteam en het barpersoneel op festivals dragen zijn bijvoorbeeld gemaakt van gerecycled PET. Een ander voorbeeld dat bij me op komt zijn de containers die we hergebruiken voor festivalactivaties. Voor Fuze Tea bijvoorbeeld, stonden we afgelopen zomer op festivals met een ‘tree house’. De festivalgangers kunnen daar weer even tot rust komen. Voor die boomhut hebben we containers die vorig jaar werden ingezet voor een actie met Coca-Cola volledig voorzien van nieuwe branding. Misschien klein en vanzelfsprekend, maar zo bewust met materiaal omgaan hoort er ook bij.”

T-SHIRTS VAN GERECYCLED PET

02-PHOTO copy
02-LEGENDE PHOTO copy

De consument meer betrekken bij het merk, door ze het merk te laten beleven. Dat is wat Anouk en haar collega’s doen. Als hét voorbeeld noemt ze de activatie voor Coca-Cola op Dancetour. “We staan daar met een container in vintage Cokestijl in de artiestenarea. Op een plek waar je als bezoeker normaal gesproken niet kunt komen. Je hebt er het beste zicht op het podium en je kunt van tevoren via je mobiele telefoon meet and greets winnen met de artiesten. We krijgen hele enthousiaste reacties op die activatie.”

VINTAGE COKESTIJL

01-separateur-01 copy

Van Dancetour tot Lowlands en van Awakenings tot Mysteryland. Duurzaamheid op en rond evenementen wordt een steeds belangrijker thema, vertelt Anouk van den Broek die bij Coca-Cola Nederland verantwoordelijk is voor merkactivatie en sampling.

DUURZAAMHEID ZIT IN GROTE ÉN KLEINE OPLOSSINGEN

HEADER-P5jpg
header-titre-NORMAL
header-titre-brillant
bandeauBleupng copy

PUZZEL

06-recycle02 copy

De grootste uitdaging bij de verduurzaming van festivals? “Er zijn veel partijen bij een evenement betrokken: verschillende afvalverwerkers, cateraars, leveranciers. Dat maakt het complex, een puzzel. Maar de bereidheid bij alle partijen om samen de milieu-impact zo laag mogelijk te houden, door afval te voorkomen en grondstoffen te hergebruiken is groot. En hoe kunnen wij, via onze merken, hierop aansluiten en consumenten ook betrekken.”

06-recycle01 copy
06-poubelle copy
06-tente copy
06-camion copy
06-arbre02 copy
06-arbre01 copy
06-coca03 copy
06-coca02 copy
06-coca01 copy
05-separateur copy

De duurzaamheidsdoelstellingen die Coca-Cola in West-Europa neerlegde in This is Forward, geven Anouk en haar collega’s daarbij ‘heel duidelijk richting’, zoals ze zegt. “We zijn bezig met een strategisch projectplan dat in de landen uitgerold moet worden. We kijken met onze twee bureaus hoe we alles kunnen verduurzamen voor hetgeen we doen op het gebied van activaties en sampling. We gaan dit dus ook voor Nederland verder van de grond krijgen. Wat voor transport gebruiken we om blikken vanuit de opslag van het bureau naar de locatie te krijgen? Hoe zorgen we ervoor dat we alle verpakkingen kunnen terugkrijgen naar de opslag en hergebruiken? Wat doen we met de kleding van de merkambassadeurs? Die bureaus zijn zelf overigens ook sterk bezig met verduurzaming van hun eigen organisatie, dus dat komt mooi samen.”

Voordat ze bij Coca-Cola startte, werkte Anouk bij ID&T. Ze kent dus beide kanten. “Vergeleken met vijf jaar geleden is er al veel veranderd. Zaken als transport, afval, materiaalgebruik, daar wordt door alle partijen echt steeds beter over nagedacht. En wat belangrijk is: dat gebeurt steeds meer vanaf de start van een project.”

MERKAMBASSADEURS

04-bandeau copy

ANOUK VAN DEN BROEK

 

BEWUST MET

 MATERIAAL OMGAAN

HOORT ER OOK BIJ"

04-guillemets copy

De consument meer betrekken bij het merk, door ze het merk te laten beleven. Dat is wat Anouk en haar collega’s doen. Als hét voorbeeld noemt ze de activatie voor Coca-Cola op Dancetour. “We staan daar met een container in vintage Cokestijl in de artiestenarea. Op een plek waar je als bezoeker normaal gesproken niet kunt komen. Je hebt er het beste zicht op het podium en je kunt van tevoren via je mobiele telefoon meet and greets winnen met de artiesten. We krijgen hele enthousiaste reacties op die activatie.”

T-SHIRTS VAN GERECYCLED PET

03-image copy
03-synthe copy

De consument meer betrekken bij het merk, door ze het merk te laten beleven. Dat is wat Anouk en haar collega’s doen. Als hét voorbeeld noemt ze de activatie voor Coca-Cola op Dancetour. “We staan daar met een container in vintage Cokestijl in de artiestenarea. Op een plek waar je als bezoeker normaal gesproken niet kunt komen. Je hebt er het beste zicht op het podium en je kunt van tevoren via je mobiele telefoon meet and greets winnen met de artiesten. We krijgen hele enthousiaste reacties op die activatie.”

VINTAGE COKESTIJL

Van Dancetour tot Lowlands en van Awakenings tot Mysteryland. Duurzaamheid op en rond evenementen wordt een steeds belangrijker thema, vertelt Anouk van den Broek die bij Coca-Cola Nederland verantwoordelijk is voor merkactivatie en sampling.

DUURZAAMHEID ZIT IN GROTE ÉN KLEINE OPLOSSINGEN

02-separateur copy
plastic-whale-bew copy
01-titre copy
01-titre-brillant copy
bandeau copy
pictomenu copy
logo-klein copy
flechedroite copy
fleche-gauche copy
fond copy
pictomenu copy
logo-klein copy
flechedroite copy
flechegauche copy
logo-nlpng
footer-fond copy

©2018 Coca-Cola Nederland. Alle rechten voorbehouden. “Coca-Cola”, “Coca-Cola life”, “Coca-Cola zero”, “Coca-Cola light”, “Coke”, het “Coca-Cola script logo” en het design van de “Coca-Cola Contour” fles, “Fanta”, “Fanta zero”, “Sprite”, “Kinley”, “Minute Maid”, "Aquarius", "Appletiser" en "FÏNLEY" zijn gedeponeerde merken van The Coca-Cola Company. “Chaudfontaine” is a registered trademark of MMJ. “FUZE TEA is a registered trademark of DP Beverages”. ©2018 Energy Brands Inc. GLACEAU smartwater is een trademark van Energy Brands. Inc. ©2018 Beverage Partners Worldwide (Europe) S.A. “Schweppes”* is a registered trademark of Schweppes International Limited © 2018. "Honest" is a registered trademark of Honest Tea, Inc. “Dr Pepper”* is a registered trademark of Dr Pepper/Seven Up, Inc. ©2018. “Fernandes”* is a registered trademark of Fernandes Bottling Company ©2018. “Monster Energy®”*, “Monster Energy®” logo and “Nalu®”* are registered trademarks of Monster Beverage Company. “Capri-Sun”* is a registered trademark of Capri Sun AG, Zug, Switzerland ©2018. (*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren. ©2018 THE COCA-COLA COMPANY

Privacybeleid           Gebruiksvoorwaarden          Cookie Beleid

footer-lijn copy

PRAAT MEE! #COCACOLAOPEN

footer-twitter copy

OF NEEM VOOR VRAGEN CONTACT OP MET COCA-COLA

footer-iphone copy
footer-image copy

©2018 Coca-Cola Nederland. Alle rechten voorbehouden. “Coca-Cola”, “Coca-Cola life”, “Coca-Cola zero”, “Coca-Cola light”, “Coke”, het “Coca-Cola script logo” en het design van de “Coca-Cola Contour” fles, “Fanta”, “Fanta zero”, “Sprite”, “Kinley”, “Minute Maid”, "Aquarius", "Appletiser" en "FÏNLEY" zijn gedeponeerde merken van The Coca-Cola Company. “Chaudfontaine” is a registered trademark of MMJ. “FUZE TEA is a registered trademark of DP Beverages”. ©2018 Energy Brands Inc. GLACEAU smartwater is een trademark van Energy Brands. Inc. ©2018 Beverage Partners Worldwide (Europe) S.A. “Schweppes”* is a registered trademark of Schweppes International Limited © 2018. "Honest" is a registered trademark of Honest Tea, Inc. “Dr Pepper”* is a registered trademark of Dr Pepper/Seven Up, Inc. ©2018. “Fernandes”* is a registered trademark of Fernandes Bottling Company ©2018. “Monster Energy®”*, “Monster Energy®” logo and “Nalu®”* are registered trademarks of Monster Beverage Company. “Capri-Sun”* is a registered trademark of Capri Sun AG, Zug, Switzerland ©2018.

 

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren. ©2018 THE COCA-COLA COMPANY

footer-separateur copy

Privacybeleid 

Cookie Beleid

Gebruiksvoorwaarden 

PRAAT MEE! #COCACOLAOPEN

footer-twitter copy

OF NEEM VOOR VRAGEN CONTACT OP MET COCA-COLA

footer-iphone copy

11

11

fond-photo copy
encart-blanc copy

OPEN MAGAZINE

EDITIE JUNI 2018

INVESTEREN IN REPUTATIE

09-play copy

LEREN MET JONG ONDERNEMEN

80-play copy

COCA-COLA'S ROL

IN DE MAATSCHAPPIJ

07-play copy

INSPIRERENDE VERHALEN TIJDENS ONE YOUNG WORLD

COCA-COLA EN RECYCLING

DUURZAAMHEID OP FESTIVALS

4-play copy
10-play copy (1)

DUURZAAMHEID VAN

ONZE VERPAKKINGEN

ONZE DUURZAAMHEIDSAMBITIES

1-play copy

OVER OPEN 2018

trait copy

INHOUD

bt-close copy

DIVERSITEIT EN INCLUSIE

OVER OPEN 2018

ONZE DUURZAAMHEIDSAMBITIES

DUURZAAMHEID VAN

ONZE VERPAKKINGEN

DIVERSITEIT EN INCLUSIE

DUURZAAMHEID OP FESTIVALS

COCA-COLA EN RECYCLING

INSPIRERENDE VERHALEN TIJDENS ONE YOUNG WORLD

COCA-COLA’S ROL

IN DE MAATSCHAPPIJ

LEREN MET JONG ONDERNEMEN

INVESTEREN IN REPUTATIE

pictomenu copy 2
fondpng copy
ligne-g copy

OPEN MAGAZINE EDITIE JUNI 2018

 

INHOUD

INVESTEREN IN REPUTATIE

LEREN MET JONG ONDERNEMEN

COCA-COLA'S ROL IN DE MAATSCHAPPIJ

INSPIRERENDE VERHALEN TIJDENS ONE YOUNG WORLD

COCA-COLA EN RECYCLING

DUURZAAMHEID OP FESTIVALS

DIVERSITEIT EN INCLUSIE

DUURZAAMHEID VAN ONZE VERPAKKINGEN

ONZE DUURZAAMHEIDSAMBITIES

OVER OPEN 2018

play-1 copy (5)
play-1 copy (5)
play-1 copy (5)
play-1 copy (1)
play-1 copy (5)
play-1 copy (5)
fermeture-x copy
bt-uppng copy (1)
bt-uppng copy (2)
PICTO MENU copy (1)
fond-photo copy
encart-blanc copy

OPEN MAGAZINE

EDITIE JUNI 2018

INVESTEREN IN REPUTATIE

09-play copy

LEREN MET JONG ONDERNEMEN

80-play copy

COCA-COLA'S ROL

IN DE MAATSCHAPPIJ

07-play copy

INSPIRERENDE VERHALEN TIJDENS ONE YOUNG WORLD

COCA-COLA EN RECYCLING

DUURZAAMHEID OP FESTIVALS

4-play copy
10-play copy (1)

DUURZAAMHEID VAN

ONZE VERPAKKINGEN

ONZE DUURZAAMHEIDSAMBITIES

1-play copy

OVER OPEN 2018

trait copy

INHOUD

bt-close copy

DIVERSITEIT EN INCLUSIE

OVER OPEN 2018

ONZE DUURZAAMHEIDSAMBITIES

DUURZAAMHEID VAN

ONZE VERPAKKINGEN

DIVERSITEIT EN INCLUSIE

DUURZAAMHEID OP FESTIVALS

COCA-COLA EN RECYCLING

INSPIRERENDE VERHALEN TIJDENS ONE YOUNG WORLD

COCA-COLA’S ROL

IN DE MAATSCHAPPIJ

LEREN MET JONG ONDERNEMEN

INVESTEREN IN REPUTATIE

pictomenu copy 2
fondpng copy
ligne-g copy

OPEN MAGAZINE EDITIE JUNI 2018

 

INHOUD

INVESTEREN IN REPUTATIE

LEREN MET JONG ONDERNEMEN

COCA-COLA'S ROL IN DE MAATSCHAPPIJ

INSPIRERENDE VERHALEN TIJDENS ONE YOUNG WORLD

COCA-COLA EN RECYCLING

DUURZAAMHEID OP FESTIVALS

DIVERSITEIT EN INCLUSIE

DUURZAAMHEID VAN ONZE VERPAKKINGEN

ONZE DUURZAAMHEIDSAMBITIES

OVER OPEN 2018

play-1 copy (5)
play-1 copy (5)
play-1 copy (5)
play-1 copy (1)
play-1 copy (5)
play-1 copy (5)
fermeture-x copy