Fanta heeft een transformatie ondergaan met een nieuw logo én een nieuwe verpakking. De 1,5L fles is spiraalvormig wat je het gevoel geeft dat je de frisse fruitsmaken uit de fles kan knijpen. 

De nieuwe uitstraling is creatiever en gedurfder. Fanta fans zijn jong en dynamisch en de nieuwe look van het merk sluit daar goed op aan.

Verborgen smiley

Het nieuwe logo werd eerst uit papier geknipt. “Het logo is met de hand uitgesneden en vervolgens gedigitaliseerd,” vertelt Gijs Brons, brandmanager Fanta bij Coca-Cola Nederland. “Dat handgemaakte zie je echt nog terug. Ook hebben we voor nieuwe kleuren gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar Fanta staat vanaf nu altijd in het wit.” Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta een smiley verwerkt, passend bij het speelse karakter van het merk.


Nieuwe Fanta fles

Ook de verpakking is flink vernieuwd: de flessen 2 liter, 1,5 liter, 1 liter, 500ml en 330ml zijn allemaal spiraalvormig geworden. Een uniek ontwerp wat je het gevoel geeft dat je de fruitsmaken van Fanta echt uit de fles kan knijpen. Zo wordt het fruitige karakter van Fanta benadrukt. De blikjes krijgen ook een fris, nieuw uiterlijk. Vanaf 17 maart zullen alle nieuwe verpakkingen in de winkels instromen.

Wil je meer weten over Fanta? Lees dan hier meer over je favoriete oranje frisdrank