Coca-Cola was in 1983 de eerste fabrikant die met Coca-Cola light een calorievrije frisdrank introduceerde. Deze innovatie was niet alleen belangrijk voor onze consumenten, maar voor de totale voedingsmiddelenindustrie.

Door gebruik te maken van zoetstoffen in plaats van suiker kan de consument kiezen voor een calorievrij of caloriearm alternatief. Zoetstoffen leveren namelijk nauwelijks calorieën. De zoetkracht van zoetstoffen is honderden keren sterker dan suiker. Hierdoor is er veel minder van nodig om dezelfde lekkere smaak te creëren.

Zoetstoffen bieden uitkomst

Coca-Cola wil uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15% verminderen* ten opzichte van 2012. Daarom maken we gebruik van caloriearme of calorievrije zoetstoffen om dranken als Coca-Cola light en Fanta Zero cassis de zoete smaak te geven waarvan veel mensen houden. De zoetstoffen die we in onze dranken gebruiken, zijn uitgebreid getest en wereldwijd als veilig erkend door regelgevende instanties. Zo kan je een weloverwogen keuze maken, voor jezelf en voor je gezin.

Meer caloriearme en calorievrije dranken

Inmiddels bestaat ons assortiment nog maar voor 27% uit koolzuurhoudende en suikerhoudende merken, zoals Coca-Cola, Fanta en Sprite. Het aandeel caloriearme en calorievrije varianten en merken groeit snel. Zo is Sprite Zero een variant zonder suiker en calorieën en is Coca-Cola life gezoet met stevia-extract**, een zoetstof van natuurlijke oorsprong. Hierdoor bevat deze variant in vergelijking met Coca-Cola 45% minder suiker en calorieën.

Wist je dat ...

… in 2015 een derde van alle door Coca-Cola verkochte dranken calorievrij of caloriearm waren?

* van het gewogen gemiddelde aantal calorieën per 100 ml
** steviolglycosiden