Van Barcelona tot Kaapstad en van Tokyo tot de Bahama’s. Deze zomer drink jij een ijskoude Coca-Cola met jouw droombestemming in het achterhoofd. Als onderdeel van onze nieuwe zomercampagne maak je namelijk iedere week kans op een reis naar één van deze droombestemmingen.

In de nieuwe Coca-Cola zomercampagne vervangen we het iconische logo op onze verpakkingen door 74 vakantiebestemmingen, waaronder Bali, St-Tropez, Ibiza en Dubai. Zo brengen we het ‘Share a Coke’ concept weer terug. Want een ijskoude Coca-Cola delen kan overal ter wereld.


Voor deze nieuwe zomercampagne lieten wij een onderzoek* doen naar de favoriete vakanties van Nederlandse jongeren. Hun ultieme droombestemming in Europa is Barcelona en buiten Europa het tropische Hawaii. Als jongeren op vakantie gaan, is het merendeel het liefst op het strand of aan het zwembad te vinden. Luieren en niets doen is ook erg in trek.

Meedoen aan de Coca-Cola zomeractie

Vanaf 1 mei t/m 31 augustus kun je meedoen aan de winactie bij aanschaf van een actieverpakking Coca-Cola, Coca-Cola light of Coca-Cola zero sugar. Je herkent deze aan de namen van vakantiebestemmingen op de plaats waar normaal het logo van Coca-Cola staat. Deelnemende verpakkingen zijn: 250ml blik, 330ml blik, 500ml PET, 1.5L PET, 1.75L PET, 200ml glas. Je kunt meedoen op je smartphone, tablet, laptop of computer.

  • Koop een Coca-Cola met je favoriete zomerbestemming
  • Zoek de pincode bestaande uit 10 cijfers & letters onder de dop (PET-verpakkingen), onder het aluminium lipje (blikverpakking), of onder het etiket (glazen flesverpakking).
  • Vul de pincode in op de speciale actiepagina die vermeld staat op www.cocacola.nl/summer  en kies jouw favoriete bestemming.


Bekijk hier de 74 droombestemmingen.

Iedere week 2 winnaars

Eén keer per week worden er twee winnaars getrokken: een deelnemer die een internationale droomvakantie wint, en een deelnemer die een Europese droomvakantie wint. In totaal geven we 40 reizen voor twee personen weg. De winnaars worden wekelijks na de trekking op de hoogte gebracht via e-mail.

Informatie pincodes

Mocht je tegen problemen aanlopen bij deelname, ga dan naar de actiewebsite waar alle instructies terug te vinden zijn. Het is goed om te weten dat er geen pincodes bestaan met de letters A, E, I, O en U. Als je dus een letter O invoert, zal het platform dit als het cijfer 0 interpreteren. De letter I wordt opgenomen als het cijfer 1. Als je geen unieke code uit 10 cijfers en letters terugvindt op het lipje of onder de dop, is het wellicht een reguliere verpakking die niet is opgenomen in de zomeractie.

Als de pincode ontbreekt of onleesbaar is, kun je contact opnemen met Coca-Cola Nederland met vermelding van de Coca-Cola zomeractie. Je kunt ons bereiken via social media, het contactformulier of e-mail. Ook kun je bellen naar 0800-26222652. 

*Het onderzoek werd in april 2017 in opdracht van Coca-Cola Nederland representatief uitgevoerd door Kien. Onderzoek onder 1.213 Nederlandse jongeren tussen de 13-19 jaar oud.