We hebben een nieuw merk toegevoegd aan ons caloriearme en calorievrije assortiment, FÏNLEY. Met de introductie van FÏNLEY biedt Coca-Cola Nederland een verfrissend drankje voor volwassenen, perfect voor alcoholvrije avondjes uit of een verfrissende middag-break.

FÏNLEY is verkrijgbaar in zes verfijnde smaken: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal. Het is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s, bevat geen conserveringsmiddelen en wordt licht gezoet met onder andere stevia-extract*. Hierdoor telt FÏNLEY slechts 20 calorieën per 100 ml.


Renate Gerschtanowitz als gezicht van FÏNLEY

De komst van FÏNLEY werd goed gevierd tijdens de perslancering in een schitterende urban loft in hartje Amsterdam. Renate Gerschtanowitz heette, als gezicht van het nieuwe merk, de aanwezige journalisten en bloggers welkom en nodigde hen uit om alle varianten te proeven en vooral te genieten. “FÏNLEY is een drankje wat ik eigenlijk wel gemist heb. Ik vind het een welkome afwisseling in wat ik graag drink en zie het ook zeker thuis langs komen tijdens een borrel met m’n vriendinnen,’ vertelt Renate.

Marieke Listing, Brandmanager (l) en Renate (r)

Dresscode cocktail

FÏNLEY is een merk dat zich perfect leent voor het mixen van een mocktail, daarom maakten twee cocktail-experts zes heerlijke niet-alcoholische drankjes. Stylist Lizzy van der Ligt gaf de journalisten en bloggers mode-tips voor een cocktailparty dresscode.


De aanwezigen konden alle smaken van FÏNLEY proberen, onder het genot van hapjes die perfect pasten bij de verschillende varianten, en live jazz- en soulmuziek.


Imke Walenberg, bekend van Stijlmeisje en Daily Cappuccino is enthousiast: “Wat een mooi nieuw drankje is FÏNLEY. Ik heb nog niet alle smaken geproefd, maar de Spritz variant vind ik meer dan geslaagd. Vooral in een glas met wat besjes erbij ziet het er oogstrelend uit.”

Renate (l) en Imke (r)

“Ik vind alle varianten erg verrassend en lekker. FÏNLEY Mojito is mijn favoriet. Ik kijk uit naar warme zomeravonden in combinatie met deze verfrissende drankjes. De Bob zijn, was nog nooit zo gezellig en smaakvol,” vertelt Tess van Daelen, journaliste en eigenaar van TESSTED.com.

Roos van der Aa van stylemyday.nl is ook al fan van FÏNLEY: ‘Ik ben blij dat er eindelijk een heerlijk non-alcoholisch drankje op de markt is wat luxe uitstraalt en waardoor je de volgende dag katervrij wakker wordt.”

Roos (l), Tess en Lizzy (r) 

Ontwikkeld in Brussel

FÏNLEY is ontwikkeld in het Coca-Cola innovatielab in Brussel: hier werken specialisten dagelijks aan nieuwe producten die passen bij de smaakbehoeftes van consumenten en inspelen op maatschappelijke trends. FÏNLEY is gemaakt met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. “Het huidige aanbod van frisdranken is nog beperkt voor een volwassen doelgroep waarvan de smaak verfijnt. Hier spelen wij met FÏNLEY op in. De drank heeft fijne bubbels en een mooi evenwicht tussen zoet en bitter,” vertelt Brandmanager Marieke Liesting.

FÏNLEY is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt en in een aantal bioscopen en tankstations.

*steviolglycosiden
**Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek, december 2015