31 oktober is het weer zo ver: de gruwelijkste dag van het jaar, Halloween. Om het dit jaar éxtra spookachtig te maken, komt Fanta met Limited Edition Halloween verpakkingen. De 330ml blik en 500ml PET fles worden de komende weken in angstaanjagende Halloween jasjes gestopt, die ook nog toegang geven tot exclusieve Snapchat filters.

Pompoenen versieren, spooktochten en verkleedfeestjes: ook in Nederland wordt Halloween steeds populairder. Fanta staat voor fun met vrienden en een feestdag als Halloween past hier perfect bij. Daarom hebben we de Fanta blikjes en flesjes in een gruwelijk jasje gestoken deze herfst.

Fanta Halloween verpakking

Kunstenaar en illustrator Noma Bar heeft vier Limited Edition verpakkingen ontworpen voor Fanta. Noma is wereldwijd bekend om zijn werk en heeft al eerder bijzondere verpakkingen voor Coca-Cola in de Verenigde Staten ontworpen. Vier klassieke griezelfiguren brengen de Fanta verpakkingen tot leven: het skelet op Fanta Orange heeft sinaasappelschijfjes als ogen en de heks op Fanta Lemon een citroenschijfje als mond. Met zijn creativiteit passen de ontwerpen van Noma goed bij de uitstraling van Fanta. De Fanta Halloween verpakkingen zijn van 15 september t/m 11 november 2017 verkrijgbaar.


Exclusieve Snapchat lenzen

De actieverpakkingen zien er niet alleen cool uit, ze bevatten ook een Snapchat code. Door de code in de Snapchat-app te scannen, krijg je voor een uur toegang tot exclusieve Fanta Halloween lenzen en filters. Je kunt zo vaak scannen als je wilt. Het moment waarop je dit doet, bepaalt welke lens je te zien krijgt. Van 15 september t/m 1 december 2017 kun je in Snapchat de Fanta lenzen gebruiken. Op Halloween, 31 oktober, is er een speciale lens beschikbaar voor heel Nederland.


Fanta heeft bewust gekozen voor een samenwerking met een illustrator die een jongvolwassen doelgroep aanspreekt. Dit sluit aan bij de inzet van ons bedrijf op een verantwoorde marketing en verkoop van onze producten. De Fanta Halloween campagne richt zich op een doelgroep van 13 jaar en ouder.