Als onderdeel van de nieuwe Coca-Cola zomercampagne maken tieners kans op een reis naar het CokeTV Beach House op Ibiza. Hier kunnen zij hun favoriete CokeTV YouTubers ontmoeten en deelnemen aan coole activiteiten, zoals sandboarding en quad rijden. 

Van mei t/m augustus maken tieners* bij aankoop van een Coca-Cola actieverpakking waar ‘Share an ice cold Coca-Cola in Ibiza’ kans op een trip van drie dagen naar het party-eiland Ibiza. Daar staat het CokeTV Beach House, een exclusief strandhuis waar ze hun internationale CokeTV helden en overige winnaars van de winactie kunnen ontmoeten. Altijd al willen longboarden langs het strand of een speurtocht op zee willen doen? Tijdens de CokeTV Beach House Experience op 12 augustus is het allemaal mogelijk. 

Ook geven we relax-vakanties naar Ibiza weg waar iedereen aan mee kan doen. Als je een verpakking hebt gekocht waar Ibiza op staat, kun je hier je reis kiezen.


Onderzoek naar jongeren op vakantie

In het kader van de nieuwe zomercampagne hebben we onderzoek** naar jongeren en hun favoriete invulling van de zomervakantie laten uitvoeren. Welke vakantiebestemmingen zijn ‘hot’ en gaan ze voor actief of is chillen populairder?

Als jongeren op vakantie gaan, is het merendeel het liefst op het strand of aan het zwembad te vinden (81,3 %). Luieren en niets doen is ook erg in trek (64,4%). Opvallend genoeg is voor vakantieliefdes weinig interesse (35,4%).

Download infographic

Thuisblijvers doen het rustig aan tijdens de zomervakantie. Tijd doorbrengen met vrienden (74,7%), een BBQ (54,7%), zwemmen (55,9%) en films kijken (53,3%) zijn de populairste bezigheden.

Uit het onderzoek, dat onder jongeren van 13 en 19 jaar werd gehouden, kwam een top 5 naar voren van bestemmingen binnen en buiten Europa. Hierin staat Barcelona met stip op één, daarna zijn Ibiza, Mallorca, Venetië en Kreta favoriet. De top 5 buiten Europa bestaat uit Hawaii, Los Angeles, Curaçao, Miami en Dubai. Al deze bestemmingen zijn onderdeel van de Coca-Cola zomercampagne.

*Vanaf 14 jaar. Winnaars jonger dan 18 jaar moeten begeleid worden door een ouder.
**Het onderzoek werd in april 2017 in opdracht van Coca-Cola Nederland representatief uitgevoerd door Kien. Onderzoek onder 1.213 Nederlandse jongeren tussen de 13-19 jaar oud.