Dit jaar staat voor het Rode Kruis in het teken van haar 150 jarig bestaan. Coca-Cola draagt hieraan bij met een financiële donatie én door een uniek object beschikbaar te stellen voor de veiling op Marktplaats: een Coca-Cola light Karl Lagerfeld fles van maar liefst 2 meter hoog.

Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al sinds 1917 aan elkaar verbonden. Onze steun aan het Rode Kruis is niet alleen financieel, maar uit zich ook in logistieke ondersteuning. Tijdens een overstroming in de staat Mississippi in 1927 stonden Coca-Cola vrachtwagens klaar om meer dan 400 fabrieksmedewerkers van de bottelaar in veiligheid te brengen. De Coca-Cola trucks vervoerden daarnaast 25 boten en auto’s vol met kleding en levensmiddelen om het Rode Kruis te helpen bij de noodhulpverlening.

Steun aan het Rode Kruis

Na de aardbeving in Japan in 2011, zette The Coca-Cola Company speciale automaten neer, waar met een druk op de rode knop een donatie gemaakt kon worden voor de slachtoffers. De opbrengst die hiervan nog binnenkwam na 2011 ging naar het noodhulp programma van het Japanse Rode Kruis. Daarnaast doneerden Coca-Cola en haar bottelaars in 2011 33 miljoen dollar voor hulpverlening in en herstel van getroffen gebieden in Japan.


Ook doneerde The Coca-Cola Company 2 miljoen dollar aan het Rode Kruis na de aardbeving in Haïti in 2010, en zorgde ervoor dat meer dan een miljoen liter water bij mensen in nood terechtkwam.

In Thailand heeft Coca-Cola een partnership met het Thaise Rode Kruis, gericht op eerste hulp- en noodhulp trainingen. Ongeveer 500 Coca-Cola partners hebben inmiddels meegedaan aan dit programma en kunnen snel teams inzetten om de juiste hulp te bieden in geval van nood.

Marktplaats veiling

Om het jubileum van het Rode Kruis in Nederland te vieren, geven we een uniek collectors item weg. In 2011 ontwierp Karl Lagerfeld limited edition Coca-Cola light flesjes, drie frisse, zwart- wit- roze ontwerpen, die in ons land alleen bij de Bijenkorf te koop waren. Op het Coca-Cola hoofdkantoor in Rotterdam staat een bijzonder exemplaar uit deze collectie van maar liefst 2 meter hoog. Deze Karl Lagerfeld fles werd toen gebruikt als marketingmateriaal en is normaal niet te koop, maar voor de verjaardag van het Rode Kruis maken we een uitzondering. Je kunt vanaf 100 euro op de unieke Karl Lagerfeld fles bieden en de opbrengst gaat volledig naar projecten van het Rode Kruis.