Tot en met september toveren mobiele keukens negen stadsparken in Nederland om tot een groot sfeervol openluchtrestaurant. Op TREK kun je van alles proeven, ruiken, horen en zien. Coca-Cola is ook goed vertegenwoordigd met een Chaudfontaine Paviljoen en een Coca-Cola SodaBar.

Vorig jaar stond Coca-Cola voor de eerste keer op TREK met een retro Coca-Cola truck. Die sloeg zo goed aan dat Shopper Marketing Manager Thijs de Vos en National Accountmanager Events Stéphanie Kortenoever de samenwerking met met Raymon van Sprang, één van de oprichters en eigenaar van het foodtruckfestival verder wilden verdiepen. Onder het genot van een hapje en drankje spraken we hen over de samenwerking.

Chaudfontaine Fusion en Coca-Cola op TREK

Raymon gaf aan dat water een belangrijkere rol moest krijgen op TREK: het vindt immers midden in de zomer plaats en iedereen drinkt water. Thijs de Vos en Stéphanie Kortenoever gingen met dit verzoek aan de slag en kwamen op het idee voor het Chaudfontaine Paviljoen. In het Chaudfontaine Paviljoen krijg je niet zomaar water. De bartender legt wat uit over ons merk en de verschillende variaties. Daarnaast kunnen aan het licht bruisende water kruiden of een fruit garnering worden toegevoegd. Naast de bartender kan de bezoeker ook zelf kruiden knippen. Een beleving rondom de Pompelmoes & Cranberry of Citroen variant,” vertelt Thijs enthousiast.

Druk op de pijltjes om meer foto's van het Chaudfontaine Paviljoen te zien

Vorig jaar stond de Coca-Cola truck op TREK en deze trok ontzettend veel aandacht. Onze producten maakten het mooie plaatje af, maar waren niet te koop bij de activatie zelf (wel bij de algemene barpunten ernaast). Daarom wilden Thijs en Stéphanie het dit jaar anders aanpakken en creëerden ze met hun teams het concept voor de Coca-Cola Sodabar. Hier ligt de focus meer op de rijke geschiedenis van onze merken en frisdrank op zich. “We hebben statafels geplaatst met daarop een tijdlijn en leuke feitjes over frisdrank. Dus terwijl je een verfrissend drankje drinkt, kom je erachter dat Fanta al sinds 1940 bestaat. Bij de sodabar kun je zien wanneer frisdrank ontstaan is en hoe het vroeger aangeboden werd, maar ook hoe de categorie en ons portfolio gegroeid zijn. We vertellen een Coca-Cola verhaal wat logisch voelt voor de bezoeker,“ vertelt Stéphanie. Raymon is het hier volledig mee eens: “Onze bezoekers zijn best kritisch, dus als we samenwerken met een merk moet het wel goed passen in het TREK verhaal.”

Druk op de pijltjes om meer foto's van de Coca-Cola SodaBar te zien

“De 2017 editie van TREK heeft de primeur wat deze concepten betreft, want het is de eerste keer dat we onze merken op deze manier onder de aandacht brengen bij de consument,” vertelt Thijs. “Een co-creatie met TREK Festival waarbij we de variatie mogelijkheden binnen de hedendaagse Soda categorie kunnen laten zien. Variatie qua dranken, maar ook qua presentatie en garnering met verse producten.”

Stéphanie Kortenoever (l) en Thijs de Vos

Voor ieder wat wils op TREK

Na geïnspireerd te raken tijdens zijn werk bij RTL, besloot Raymon van Sprang met TREK te starten. “Tijdens RTL viert de Zomer hadden we een Zomertuin ingericht die enorm populair was onder bezoekers. Hier stonden ook foodtrucks, dus zo ben ik samen met drie partners op het idee voor TREK gekomen.” In 2014 kwam dit idee tot leven en vond de eerste editie plaats in Utrecht waar 20.000 bezoekers op afkwamen.

Inmiddels is TREK zo gegroeid dat er in 2016 ruim 295.000 bezoekers waren. Het festival is ingericht als een dorp en heeft naast de tientallen foodtrucks een heuse BurgeRmeester en gemeentehuis, een theater, muziekpodium, greenhouse paviljoen, kermisattracties en een barbier. “TREK is een ware beleving. De bezoeker moet elke keer weer verrast worden. De BurgeRmeester en de artiesten dragen hier enorm aan bij. Er zijn creatieve voorstellingen in het theater en muzikale optredens op het podium. We hadden dit jaar bijna 700 aanmeldingen van bandjes om bij ons op te treden, “ vertelt Raymon.

Natuurlijk maken het heerlijke eten en drinken het foodtruckfestival tot wat het is. Er staan ongeveer 40 trucks met chefs die de lekkerste dingen klaarmaken. Van sushi en burgers, tot Surinaams en Mexicaans: gecombineerd met een passend drankje is er voor ieder wat wils op TREK.

Benieuwd geworden naar TREK? Hier kun je meer informatie vinden.