Coca-Cola zet zich graag in voor een gezonder en vitaler Nederland. Daarom hebben we ons tijdens de officiele opening van onze vernieuwde fabriek in Dongen via een pledge verbonden aan het Nationaal Programma Preventie 'Alles is Gezondheid…'.

 

In alle landen waar Coca-Cola actief is, willen wij een positief verschil maken. Dat begint bij onze eigen producten: de productie hiervan en de wijze waarop we deze aanbieden aan consumenten. De 'Alles is Gezondheid...' pledge, of belofte, staat voor gezamenlijk actie ondernemen en een beweging op gang brengen. Een beweging die leidt tot een gezonder en vitaler Nederland.

Wat houdt de pledge in?

We hebben al jaren ambitieuze doelstellingen op het gebied van gezondheid en duurzaamheid. De 'Alles is Gezondheid...' pledge verwoordt deze ambities. Het gaat in op onze vier pijlers voor een gebalanceerde leefstijl:

  • Innovatie en marketing richten op de ontwikkeling van en keuze voor calorievrije en caloriearme producten.
  • Keuze bieden in ons assortiment en in verpakkingsgrootte.
  • Duidelijke en transparante informatie geven op de verpakkingen van onze producten.
  • Ondersteuning van organisaties en programma’s die een actieve en gezonde leefstijl stimuleren vanuit een lokale vraag en behoefte.

2020: 15% minder calorieën

In de pledge zijn onze belangrijkste punten op het gebied van gezondheid, marketing en verkoop opgenomen. Zo willen we in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd hebben ten opzichte van het basisjaar 2012. Daarnaast doen we aan verantwoorde marketing. We zetten ons via partnerships met bijvoorbeeld JOGG Dongen in voor de gezonde ontwikkeling van jongeren. En we ondersteunen initiatieven die lichaamsbeweging stimuleren, zoals Olympic Moves en het Jeugdsportfonds.

Lees meer over de pledge.