Coca-Cola European Partners, ‘s werelds grootste onafhankelijke Coca-Cola bottelaar qua omzet heeft al twee jaar op rij een vermelding gekregen op de Dow Jones Sustainability Index 2017 (DSJI). Het bedrijf is opgenomen in de Dow Jones Sustainability Index Europe en Dow Jones Sustainability Index World en heeft in verschillende categorieën de hoogste industrie score behaald, waaronder Voeding & Gezondheid, Verpakkingen, Water, Opleiding- en Ontwikkelingsmogelijkheden en de manier van werken met Vakbonden en de Ondernemingsraad. In totaal zijn dit jaar 3.400 bedrijven beoordeeld om voor de index in aanmerking te komen.

De Dow Jones Sustainability Index is een internationale index die de financiële prestaties monitort van toonaangevende bedrijven met een focus op duurzaam ondernemen. De DJSI wordt jaarlijks herzien door het S&P Dow Jones Index Commitee en RobecoSAM. De index is gebaseerd op een analyse van financiële, economische, milieutechnische en sociale factoren. Bedrijven krijgen alleen een vermelding op de jaarlijkse ranglijst als zij leidend zijn in hun branche op het gebied van duurzaamheid.

Damian Gammell, Chief Executive Officer van Coca-Cola European Partners: “Dit is een fantastisch resultaat voor ons bedrijf waarin we toewerken naar duurzame groei. Ik ben er sterk van overtuigd dat we kunnen groeien op een verantwoorde manier die iedereen trots maakt – van onze werknemers en onze klanten tot onze lokale gemeenschappen. Onze notering op de DJSI toont aan dat we de juiste richting zijn ingeslagen. Er is nog veel meer te doen, en dat is de reden waarom we samen optrekken met The Coca-Cola Company om een duurzaamheidsstrategie te ontwikkelen voor West-Europa die laat zien hoe we ons betekenisvol zullen richten op een aantal van de grootste problemen waar de samenleving mee wordt geconfronteerd.”

Klik hier voor meer informatie over de Dow Jones Sustainability Index 2017.