Sporten en sparen voor gratis bidons, sporttassen en sportartikelen

Rotterdam, Nederland – Aquarius en de KNVB hebben de krachten gebundeld om meer Nederlanders - en jongeren in het bijzonder - aan te moedigen om in beweging te komen. Via de spaaractie ‘Keep Moving’ kan iedereen bij aankoop van Aquarius* sparen voor gratis sportartikelen en exclusieve kortingen. Check de code aan de binnenzijde van het label van je fles en ga naar AquariusKeepMoving.nl. Beheerders van sportkantines kunnen tevens meedoen via de code op een tray Aquarius. Naast gratis bidons en handdoeken van Aquarius en sporttassen en sportkleding van de KNVB kan je ook sparen voor korting op sportmagazines, fitness trackers of een sportkoptelefoon. De spaaractie van Aquarius - de sportieve drank van Coca-Cola - en de Nederlandse voetbalbond loopt tot en met het einde van dit jaar.

Vorig jaar hebben Coca-Cola Nederland en de KNVB hun partnership tot 2018 verlengd. De nieuwe spaaractie met Aquarius, het stimuleren van zaalvoetbal bij scholieren, de voetbalbeleving rond wedstrijden van het Nederlands elftal en de support in sportkantines zijn voorbeelden van de uitgebreidere samenwerking. Therese Noorlander, directeur Public Affairs en Communicatie van Coca-Cola Nederland, is enthousiast: “Coca-Cola is al jarenlang fan van sport. Sterker nog, Nederland maakte voor het eerst kennis met Coca-Cola tijdens de Olympische Spelen van 1928, die toen in Amsterdam plaatsvonden. Nu, 88 jaar later, zijn we nog steeds betrokken bij sport. Cijfers tonen aan dat steeds minder jongeren in Nederland sporten. Samen met partners zoals de KNVB proberen wij ons steentje bij te dragen om jongeren het plezier in sporten te laten beleven. Lekker en regelmatig bewegen is essentieel voor een gebalanceerde leefstijl".

Extra plezier in voetbal

Aquarius is al sinds 2010 de officiële drank van de KNVB. “Het is mooi dat we met deze spaaractie een extra dimensie kunnen toevoegen aan het voetbal, doordat je als voetballer, team en club kunt sparen voor unieke items. Ik ben vooral trots op deze actie, omdat we door het sparen óók de clubs in beweging gaan krijgen”, zegt Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciële Zaken van de KNVB.
Kijk ook op AquariusKeepMoving.nl.

*PET-fles verpakking van 500 ml m.u.v. Lemon Zero, geldig tot 31/12/2016 zolang de voorraad strekt.* 

Meer informatie
Coca-Cola Nederland
Therese Noorlander
cocacolacommunicatie@coca-cola.com
010 – 245 6850

Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company die eigenaar is van The Coca-Cola Company merken, instaat voor de consumentenmarketing, en het basisconcentraat voor de drankjes verkoopt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nestea, Kinley, Chaudfontaine, Monster, Fernandes, Dr Pepper, Capri-Sun, Appletiser, Nalu en Schweppes. Deze 18 merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 800 medewerkers verdeeld over 2 vestigingen.

Coca-Cola staat voor een duurzaam drankje. Met een ambitieus duurzaamheidsplan wordt de CO2-uitstoot over de hele waardeketen verminderd: van de teelt van ingrediënten en de productie van verpakkingen tot het produceren, bottelen, vervoeren en koelen van dranken en het inzamelen van de verpakkingen na consumptie.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl of www.twitter.com/cocacola_nieuws